خانه ملت/ سفیر چین در ایران گفت: ما با تحریم های یک جانبه آمریکا مخالفیم و همچنان با در نظر گرفتن مسئولیت خود در عرصه بین المللی به همکاری های دو جانبه با جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهیم.


«پانگ سن» روز دوشنبه در دیدار علاءالدین بروجردی رییس گروه دوستی -پارلمانی ایران و چین افزود: با تقویت همکاری ها می توان تحریم های یک جانبه آمریکا را بی اثر کرد.
وی یادآور شد: حفظ روابط دو پارلمان اهمیت بسزایی دارد و امروز همکاری تهران - پکن کاملا منطبق با قوانین بین المللی است.
در این دیدار علاءالدین بروجردی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین نیز بر روند رو به رشد مناسبات فی مابین تاکید کرد و گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران توسعه و گسترش روابط با کشور چین است و امیدواریم با توجه به شرایط ویژه بتوانیم گام های بلندتری در جهت تقویت همکاری های سیاسی و پارلمانی برداریم.
وی ضمن ابراز تشکر از مواضع دولت چین در زمینه با همکاری با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه نفتی، افزود: جنگ اقتصادی که ترامپ راه انداخته، باعث بهم ریختن ساختار دهها ساله حاکم بر روابط بین الملل شده که قطعا به ضرر آمریکا خواهد بود.
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین بر لزوم ملاقات و همفکری اعضای گروه دوستی دو کشور جهت فعال تر شدن روابط دوستانه پارلمان های دو کشور تأکید کرد.