فارس/ معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: حذف آزمون ناکارآمد و غیرمعتبر پیشرفت تحصیلی برای سنجش تیزهوشی یک اقدام شجاعانه بود.

رضوان حکیم‌زاده صبح امروز در جلسه معاونان آموزش ابتدایی و مسؤولان آموزش و پرورش عشایر سراسر کشور که به میزبانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در حالی که 178 هزار دانش‌آموز عشایر داریم، دوره گذر آن‌ها از ابتدایی به متوسطه اول و دوم بسیار کاهش یافته است و باید با احداث مدارس شبانه‌روزی به خصوص برای دختران، اقدام مثبتی در این خصوص انجام شود.
وی با بیان این‌که متولی پاسداشت سرمایه‌های فردای کشور هستیم، بیان کرد: اگر جامعه‌ای خلاق و اهل گفت‌وگو می‌خواهیم باید به مقطع ابتدایی توجه کرد، شاخص‌های سازمان ملل متحد نشان می‌دهد تأثیر آموزش در توسعه کشورها بسیار مهم است، بیش از 7 میلیون دانش‌آموز در دوره ابتدایی داریم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که حذف آزمون ناکارآمد و غیرمعتبر پیشرفت تحصیلی برای سنجش تیزهوشی یک اقدام شجاعانه بود، عنوان کرد: جایگزینی تکالیف مهارت محور باعث حذف پیک‌های نوروزی و جایگزینی محورهای داستانی در عید نوروز شد که حق انتخاب به دانش‌آموز داد.
وی در پایان گفت: سیاست‌های عدالت آموزشی که اتفاق افتاده است هم چنان ادامه‌دار باشد، آموزش ابتدایی و عشایر باید اولویت اصلی اصفهان باشد.