مهر/ معاون پیش بینی هواشناسی گلستان گفت: روند افزایش دما در شهرهای گلستان ادامه دارد و خطر آتش سوزی، جنگل های شرق استان را تهدید می کند.


محمدرضا رحمان نیا در رابطه با آخرین الگوهای پیش یابی در سطح استان گلستان اظهار کرد: با تداوم الگوی تابستانه همچنان هوای گرم در استان گلستان مستقر بوده و روز چهارشنبه در گرمترین ساعات اینچه برون با ۴۵ درجه گرمترین شهر استان گزارش شده است، ضمن اینکه در علی آباد، گنبد، کلاله، مینودشت و مراوه تپه هم دما در گرمترین ساعات بین ۴۰ تا ۴۳ درجه گزارش شد.
وی افزود: الگوهای پیش یابی از ادامه این وضعیت در سطح استان تا روز یکشنبه هفته آینده خبر می دهد، البته روز شنبه کمی از گرمای هوا کاسته می شود.
رحمان نیا ادامه داد: روز جمعه اندکی از گرمای هوا کاسته می شود اما از یکشنبه هفته آینده مجددا هوای گرم بر استان حاکم خواهد بود و بیشتر شهرهای استان دمای بین ۴۰ تا ۴۵ درجه را تجربه خواهند کرد.
وی اظهار کرد: از مردم شرق استان خواهش می کنیم از روشن کردن آتش از امروز تا یکشنبه هفته آینده خودداری کنند چراکه طی این چند روز علاوه بر افزایش دمای هوا وزش باد هم برای این مناطق پیش بینی می شود و با گرمای روزهای گذشته چندین مورد آتش سوزی در جنگل ها به وقوع پیوسته است.