ایرنا/ «کنستانتین یاروشنکو» خلبان روسی که از هفت سال پیش در زندان های آمریکا به سر می برد، در نامه ای خطاب به مقام های روسیه از شکنجه خود در زندان های این کشور سخن گفته و خواستار کمک مقام های روسی برای آزادی خود شده است.



نامه یاروشنکو به تاتیانا موسکالکووا نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور حقوق بشر در چند رسانه معتبر روسی منتشر شده است. 
خلبان زندانی روس در نامه خود خواستار برگزاری دادگاه خود شد و افزود: تمام وقایعی که در مورد من و پیرامونم رخ داده است باید رسانه ای شود چرا که در دادگاه به اصطلاح دمکراتیک آمریکا، از سخن گفتن و بیان واقعیت منع شده ام.
یاروشنکو مدعی شد: زمانی که در کشور آفریقایی لیبریا ماموران امنیتی آمریکا من را ربودند، از همان ابتدا تحت شکنجه های شدید قرار گرفتم با این وجود، در دادگاه اجازه گفتن این موضوع داده نشد.
خلبان زندانی روس همچنین به شکستن دندان های خود در زیر شکنجه اشاره کرد و افزود: تاکنون مقام های زندان امکان دسترسی به دندانپزشک و ترمیم دندان ها را به من نداده اند و این مساله باعث شده که نتوانم به راحتی تغذیه کنم. 
کنستانتین یاروشنکو به جرم قاچاق مواد مخدر در آمریکا به 20 سال زندان محکوم شده است. 
وی در سال 2010 در لیبریا دستگیر شد و یک سال بعد در عملیاتی ویژه که روس ها آن را اقدامی غیرقانونی می دانند به آمریکا منتقل شد.
آمریکا در سال های اخیر چند شهروند روس را دستگیر و به زندان های بلندمدت محکوم کرده است. 
ویکتور بوت و رومان سلزنیف از جمله محکومان روس تبار دیگر در آمریکا هستند که به رغم اعتراض های متعدد مسکو، در زندان های آمریکا بسر می برند.