مهر/ با حذف دو تیم اسپانیا و پرتغال در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی عملا هیچ تیمی از گروه دوم مسابقات موسوم به گروه مرگ در روسیه حضور ندارد.


بعد از قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و مشخص شدن هم گروهی‌ها در این مسابقات، تیم ملی کشورمان با اسپانیا، پرتغال و مراکش هم گروه شد.
حضور قهرمان سابق جهان و اروپا، قهرمان اروپا و قهرمان قاره آفریقا به همراه تیم ملی کشورمان در این گروه نشان از سختی کار ایران در گروه مقدماتی بود تا موفقیت‌های نسبی تیم کشورمان در این مسابقات به چشم آید. رقابت در این گروه بسیار فشرده بود تا جایی که دست آخر اسپانیا و پرتغال در رقابتی فشرده و تنگاتنگ با تیم ملی ایران در آخرین لحظات مجوز صعود به مرحله بعدی مسابقات را گرفتند.
اسپانیا و پرتغال بعنوان تیم های اول و دوم به مرحله یک هشتم نهایی رسیدند اما این دو تیم هم بیشتر از این مرحله توان بالا آمدن نداشتند و در مقابل اروگوئه و روسیه تن به شکست دادند تا از دور مسابقات کنار روند. در واقع گرچه در این گروه تیم های ایران و مراکش خیلی زود از مسابقات کنار رفتند، دو تیم پرتغال و اسپانیا نیز حذفی زودهنگام از مسابقات داشتند تا در عمل مشخص شود که هیچ تیم مدعی در این گروه قرار نداشت. گروهی که از آن بعنوان گروه مرگ یاد می شد در واقع حبابی بیش نبود. حبابی که خیلی زود از بین رفت و همه نماینده های آن مسابقات را ترک کردند.