قانون/ متن پیش رو در قانون منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست

برخی تصور می‌کردند از آن‌جایی که جلال محمود زاده رییس‌ پیشین فراکسیون اهل سنت بود و امروز عضو این فراکسیون است شاید این طرح را بتوان به آن قشر ارتباط داد ولی به نظر این طرح شخصی است و ارتباطی با فراکسیون اهل سنت ندارد. در همین راستا به سراغ جلیل رحیمی جهان‌آبادی رفتیم و در پاسخ به سوال «قانون» مبنی بر اینکه طرح عدم کفایت رییس جمهور توسط آقای جلال محمود زاده به مجلس ارائه شده است آیا کمیسیون اهل سنت این طرح را قبول دارد واز آن حمایت می‌کند؟ گفت که آقای جلال محمود زاده، عضو کمیسیون اهل سنت مجلس هستند.
چندماه پیش به بنده مراجعه و طرح عدم کفایت آقای روحانی را مطرح کرد. به او عرض کردم این طرح به نفع کشور ومردم نیست حتی گرهی ازمشکلات کشور را باز نمی‌کند و ما معتقدیم برای بهبود شرایط و همچنین حل مشکلات اساسی کشور باید اجماع وجود داشته باشد. باید به دولت کمک کنیم محدودیت ها وموانع را برطرف کند، از طرف دیگر اگر آقای روحانی بخواهد در کابینه تغییرایجاد کند از آن حمایت خواهیم کرد اما طرح عدم کفایت یا استیضاح رییس جمهور را به صلاح کشور نمی دانم وآن‌را برای کشور به شدت خطرناک احساس می‌کنیم.


رییس‌فراکسیون اهل سنت مجلس در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کنید مسائل اقتصادی یا حتی فشارهای سیاسی باعث شده این طرح به مجلس ارائه شود؟ ادامه داد که انگیزه آقای جلال محمود زاده را نمی‌دانم این طرح از طرف فراکسیون اهل سنت طراحی نشده و شخصی است. اهل سنت از آقای رییس جمهور ودولتش حمایت می‌کند.

این نماینده مجلس در واکنش به این سوال که به نظر شما بی توجهی به جایگاه بزرگان اهل سنت در این تصمیم تاثیرگذاربوده است؟ تشریح کرد که تاکنون هیچ بی احترامی از طرف آقای روحانی ودولت به اهل سنت یا بزرگان اهل سنت صورت نگرفته است، بنابراین فکر نمی‌کنم این دلایلی ارتباطی به تصمیم شخصی همکار ما داشته باشد.