سخت افزار/ هواوی برای خط تولید گوشی های هوشمند خود برنامه های هیجان انگیزی دارد. مدیر بخش مشتریان این کمپانی، جیم ژو در مصاحبه خود تأیید کرده است که غول چینی تمرکز خود را بر روی ساخت یک گوشی گیمینگ گذاشته است و تصمیم دارد که در نیمه دوم سال 2018 از آن رونمایی کند.


در حال حاضر هیچ اطلاعات خاصی در خصوص این گوشی مخصوص بازی هواوی در دسترس نیست به جز اینکه میدانیم تکنولوژی جدید این کمپانی، یعنی فناوری GPU Turbo نیز به صورت ویژه برای آن عرضه خواهد شد. قابلیت GPU Turbo طبق ادعای هواوی می تواند عملکرد گوشی را تا اندازه 60 درصد افزایش دهد و در عین حال میزان مصرف باتری آن را 30 درصد کاهش دهد.

در حال حاضر گوشی ریزر فون و گوشی گیمینگ ایسوس یعنی ROG فون معروف ترین گوشی های مخصوص بازی ای هستند که توسط شرکت های مطرح دنیای تکنولوژی عرضه شده اند. البته بلک شارک شیائومی و رد مجیک نوبیا دو گوشی دیگری هستند که با کاربری گیمینگ به بازار معرفی شده اند و واضح است که هواوی نمی خواهد از بازار رقابت این گوشی ها عقب بماند. به همین دلیل برنامه ریزی غول چینی به گونه ای خواهد بود که در ماه های باقی مانده از سال 2018 باید انتظار معرفی اولین گوشی گیمینگ آنها را داشته باشیم. البته مدیر اجرایی این شرکت در مصاحبه خود یک خبر بزرگ دیگر را نیز تأیید کرد. او اعلام کرد که هواوی اولین گوشی تاشوی خود را سال آینده معرفی می کند، اما هیچ اطلاعات دیگری در خصوص آن نداد.

در حال حاضر سامسونگ بزرگترین تولیدکننده گوشی های هوشمند در جهان به صورت رسمی اعلام کرده که مشغول کار بر روی گوشی تاشوی خود است و پیش بینی می شود که این گوشی در اوایل سال آینده به صورت رسمی معرفی شود. هر چند که موتورولا نیز به تازگی پتنت ساخت گوشی تاشوی خود را به ثبت رسانیده است. بدین ترتیب با اعلام رسمی هواوی باید سال آینده بازار داغی را در میان گوشی های هوشمند با نمایشگرهای انعطاف پذیر شاهد باشیم.

به نظر شما آیا گوشی های تاشوی می توانند جایگاه به خصوصی در بازار موبایل پیدا کنند یا به دلیل هزینه بالای ساخت آنها و در نتیجه قیمت بالاتر، این پروژه در کمپانی مطرح با شکست مواجه می شود؟