طرفداری/ زدن دو گل در لیگ قهرمانان اروپا و درخشش در روستوف، باعث شده نام سردار آزمون از ذهن رسانه‌های اروپایی فراموش نشود.

خبر خداحافظی سردار آزمون از بازی‌های ملی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.
صبح دیروز بود که سردار آزمون با انتشار پستی در اینستاگرام خود، رسماً از بازی‌های ملی خداحافظی کرد و در کنار دلایل گوناگون، بیماری مادرش را یکی از اصلی‌ترین دلایل این موضوع عنوان کرد. هرچند که او چند ساعت بعد، از احتمال بازگشت به تیم ملی سخن گفت، اما خبر اصلی و علت اعلام شده برای این تصمیم، مورد توجه رسانه‌های بزرگ خبری قرار گرفت.
* وب‌سایت ESPN با پوشش کامل این خبر نوشت: آزمون که پیشتر پس از بازی ایران در برابر مراکش در اینستاگرام مورد حمله کامنت‌های آزار دهنده قرار گرفته بود، به علت بیماری مادرش در سن 23 سالگی از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. آزمون در سن 18 سالگی با بازی در روبین کازان در روسیه مطرح شد. او که بازی با پای بسیار خوبی دارد و از دید بازی بهره می‌برد، دو فصل فوق العاده را در رستوف داشت و موفق شد در لیگ قهرمانان اروپا دروازه بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید را باز کند. در ایران امیدوار بودند آزمون بتواند جای علی دایی را برای‌شان بگیرد، اما جدایی او از تیم ملی باعث فقدانی بزرگ برای کی روش، تیم ملی ایران و فوتبال آسیا خواهد بود.
* وب‌سایت ایندیپندنت: مهاجم جوان و با استعداد ایرانی با انتشار پستی در اینستاگرام از فوتبال ملی خداحافظی کرد.
* توییتر بی‌بی‌سی اسپرت در کنار پوشش خبر در سایت خود، در توییتر نوشت: با سردار آزمون، مهاجم تیم ملی ایران که در سن 23 سالگی به خاطر بیماری مادرش از فوتبال ملی خداحافظی کرد، هم‌دردی می‌کنیم. او اعلام کرده مادرش از یک بیماری سخت برگشته و نمی‌تواند در کنار تیم ملی ایران باشد.
* شیکاگو تریبون: سردار آزمون، مهاجم جوان ایران در جام جهانی که به خاطر عملکردش در این رقابت‌ها مورد حمله کامنتی قرار گرفته بود، از بازی در تیم ملی کناره‌گیری کرد. در کنار او، رضا قوچان نژاد هم اعلام کرد دیگر برای ایران به میدان نخواهد رفت.
* نشریه سان انگلستان: سردار آزمون که نتوانست آنگونه که باید در تیم ملی ایران در جام جهانی بدرخشد، پس از عملکردی که انتقادهای فراوانی را در پی داشت، به علت بیماری مادرش از تیم ملی جدا شد.
* میرور: آزمون که از سن 19 سالگی برای تیم ملی بزرگسالان ایران به میدان رفته است و نقشی کلیدی در ترکیب کارلوس کی روش دارد، اعلام کرد به علت بیماری مادرش دیگر برای تیم ملی ایران بازی نخواهد کرد.
* بلیچر ریپورت نیز در توییتر با انتظار صحبت‌های آزمون در چهار عکس مجزا: سردار آزمون، بازیکن تیم ملی ایران در سن 23 سالگی از فوتبال ملی خداحافظی کرد. او می‌گوید این انتخابی میان فوتبال و سلامت ماردش بوده است.