ایلنا/ حساسترین دیدار مرحله یک هشتم جام جهانی میان فرانسه و آرژانتین برگزار می‌شود.

شب گذشته با انجام آخرین دیدارها از هفته سوم و پایانی مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه، پرونده این رقابت‌ها در این مرحله بسته شد و 16 تیم به مرحله حذفی راه پیدا کرده تا 2 به 2 برابر هم قرار بگیرند.
در این میان تقابل تیم اول گروه C تیم دوم گروه D یعنی فرانسه و آرژانتین حساس‌ترین و جذاب‌ترین رقابت این مرحله را رقم زده است و دو تیم پرستاره و پرطرفدار که از مدعیان قهرمانی این رقابت‌ها محسوب می‌شوند باید برابر هم صف آرایی کرده و یکی از آنها از دور کنار برود.
فرانسه با وجود سرگروهی در گروه C و کسب 7 امتیاز از 3 مسابقه، تیم چندان مقتدری نشان نداده است و پیروزی‌هایش به نوعی ناپلئونی بوده. آنها استرالیا را با دو گلی که به واسطه VAR صحیح خوانده شد شکست داده و پرو را هم به زحمت 1-0 از پیش رو برداشتند و در برابر دانمارک هم نخستین صفر-صفر جام را رقم زدند تا نشان دهند آنچنان هم تیم مقتدری نیستند.
از سوی دیگر آرژانتین هم هرگز در حد و اندازه‌های نام خود ظاهر نشد و حتی صعودش دقیقه 90 مسجل شد و فاصله‌ای تا حذف از رقابت‌ها نداشت. آنها بازی نخست را برابر ایسلند با تساوی بدون گل پایان دادند و برابر کرواسی با نتیجه پرگل 3 بر صفر مغلوب شدند تا نشان دهند به هیچ وجه چهره یک تیم مدعی را ندارند. مسی و یارانش در بازی پایانی هم برابر نیجریه به مشکل خوردند و در شرایطی که بازی تا دقایق پایانی با تساوی 1-1 دنبال می‌شد، با گل نجات دهنده مارکوس روخو جواز حضور در مرحله بعد را پیدا کردند.
باید دید تقابل این دو تیم پرستاره در نهایت به صعود کدام و حذف کدام یک منجر می‌شود.