ایلنا/ شب گذشته با انجام آخرین دیدارها از هفته سوم و پایانی مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه، پرونده این رقابت‌ها در این مرحله بسته شد و 16 تیم به مرحله حذفی راه پیدا کرده تا 2 به 2 برابر هم قرار بگیرند.


در این میان تقابل تیم اول گروه A تیم دوم گروه B یعنی اروگوئه و پرتغال را می‌توان یکی از حساس‌ترین و جذاب‌ترین رقابت این مرحله دانست و دو تیم با ستاره‌های بلند پروازشان باید برابر هم صف آرایی کرده و یکی از آنها از دور کنار برود.
اروگوئه با وجود قرار گرفتن در گروهی که آسان به نظر می‌رسید، راه سختی برای صعود به عنوان سرگروه داشت و دو پیروزی یک بر صفر برابر مصر و عربستان آنها را به 6 امتیاز سخت و با ارزش رساند ولی به نظر می‌رسید روسیه با برد 5 بر صفر عربستان و 3 بر یک مصر، تیمی باشد که سرگروه خواهد بود ولی دیدار پایانی و برتری 3-0 اروگوئه برابر میزبان حکم به صدرنشینی این تیم داد.
از طرفی پرتغال در گروه دشواری قرار گرفت و صعودی دشوار هم داشت. آنها که در اذهان فوتبالدوستان به ارتش یک ستاره شناخته می‌شوند، ترجیحشان صعود به عنوان تیم اول و برخورد با روسیه که مسیر راحت‌تری برای رسیدن به جمع 8 تیم پایانی به نظر می‌رسد بود و تا ثانیه‌های پایانی دور گروهی هم به خواسته خود رسیده بودند ولی گل تساوی اسپانیا مقابل مراکش و گل تساوی ایران برابر آنها از روی نقطه پنالتی همه چیز را عوض کرد تا پرتغال با قرعه‌ دشوارتر روبرو شود.
حالا رونالدو و یارانش باید به مصاف سوارز و کاوانی بروند و باید دید کدام تیم جواز حضور در مرحله بعدی را کسب خواهد کرد.
شنبه: ۹ تیر/ ساعت ۲۲:۳۰ / استادیوم: المپیک فیشت سوچی​