ایلنا/ رئیس‌جمهور تاکید کرد: روز امتحان و آزمایش یک ملت سرافرازی‌اش و صداقت و وفاداری‌اش برای تاریخ روشن می‌شود. ما امروز در یکی از این مقاطع هستیم اگر دشمنی علیه ما توطئه کرده، تهدید دشمن را باید دفع و رفع کنیم و تلاش کنیم حتی الامکان تبدیل به فرصت شود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری از فاز دو پالایشگاه ستاره خلیج فارس در استان بندرعباس عنوان کرد: بسیار خوشحالم که برای یک طرح بسیار مهم و تاثیرگذار در زندگی مردم و خودکفایی کشور و افتتاح فاز دوم این طرح امروز میهمان مردم هرمزگان هستیم.
وی افزود: همواره مردم این استان مردمی سرافراز انقلابی و مدافع مرزهای آبی کشور بودند. من چه در سال‌های قبل از انقلاب به بندرعباس می‌آمدم و بعد از انقلاب همواره این استان یک استان مهم با مردمی فرهیخته هستند. جایگاه این استان از برخی جهات بی‌نظیر است، تنگه هرمز، دهانه خلیج فارس و بندرگاه‌های بسیار مهم در کشور می‌تواند ارتباط ایران با بسیاری از کشورها را متصل کند و جزایر مهمی دارد و از لحاظ انرژی و فولاد این استان جایگاه بزرگی دارد.
رئیس‌جمهور یادآور شد: طر‌های عمرانی این استان گفته شد. ۱۷۰۰ تختخواب بیمارستانی در این استان تا ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد. طرح‌هایی هم برای تامین آب مردم داریم. در سال آبی که ماه‌های آخرش را طی می‌کنیم هرمزگان از استان‌های تحت فشار بوده و شرایط آبی سختی دارد. این باید برای ما تجربه شود که استان به جای آسمان بیشترین نگاهش به آبهای ساحل باشد. البته ما همیشه امیدوار به رحمت خدا هستیم اما دریا هم برای خداست.
روحانی تاکید کرد:‌ مردم باید احساس راحتی بیشتر و نگرانی کمتری داشته باشند، در طول زندگی انسان مقاطعی پیش می‌آید که برای تاریخ، ملت و سرنوشت کشور و برای تبلور لیاقت‌های انسان سرنوشت‌ساز و کم‌نظیر است. صدق و کذب ما و راستگویی و غیرراستگویی ما در روزهای امتحان خدا آشکار می‌شود و همه به زبان افتخار می‌کنند، مومن و مسلمان و مخلص و فداکار ملت و کشور هستیم، اما روز امتحان و آزمایش یک ملت سرافرازی‌اش و صداقت و وفاداری‌اش برای تاریخ روشن می‌شود. ما امروز در یکی از این مقاطع هستیم اگر دشمنی علیه ما توطئه کرده، تهدید دشمن را باید دفع و رفع کنیم و تلاش کنیم حتی الامکان تبدیل به فرصت شود.