فارس/ اخیرا برخی مشترکان موبایل از گران شدن بستههای اینترنت موبایل خبر دادهاند؛ به ویژه مشترکان اپراتور همراه اول و ایرانسل اطلاعاتی در این باره را اعلام کردهاند.
این گلایهها تقریبا همزمان با تغییر فصل و ورود به ماه تیر عنوان شدهاند. فارس موضوع گلایه مشترکان از گران شدن بستههای اینترنت را از 2 اپراتور پیگیری کرده است.
*همراه اول: هیچ افزایش قیمتی در بسته ها نداشتهایم
همراه اول افزایش قیمت بستههای اینترنت را رد و اعلام کرد: قیمت برخی بستهها حتی کاهش هم داشته است برخی بستهها نیز بدون تغییر مانده اند؛ البته برخی بستههای قدیمی حذف و بسته های جدیدی ارایه شده است. اما هیچگونه افزایش قیمتی در هیچ بسته ای نداشته ایم.
همراه اول درباره مصداقهایی که از تغییر قیمت برخی بستهها منتشر شده، توضیح داد: به عنوان مثال بسته مورد اشاره بسته تشویقی سال گذشته بوده که 2 بار نیز تمدید شده است؛ اما برای فصل جاری بسته جدیدی ارایه شده است. بسته قبلی و بسته جدید اگرچه در مهلت 30 روزه زمان استفاده یکسان هستند اما در بسته جدید میزان گیگ ارایه شده افزایش یافته است. بنابراین این 2 بسته متفاوت هستند و از نظر قیمت نیز تفاوت دارند. ارایه بستههای ویژه با شرایط تخفیفی در مناسبتهای مختلف جزو اختیارات اپراتورها است و با تایید رگولاتوری ارائه می شود.
همچنین اخیرا محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنشی توئیتری به مطالب مطرح شده درباره تغییر قیمت بسته اینترنت همراه اول از 12 هزار تومان به 19 هزار تومان، این افزایش قیمت را رد کرد و گفت: موضوع را بررسی کردم. این بسته اینترنتی افزایش 7000 تومانی را تجربه نکرده است.
*ایرانسل: بستههای جدید طبق الگوی مصرف مشترکان هستند
این اپراتور در توضیحاتی اعلام کرد: ایرانسل بر اساس الگوی مصرف مشترکان خود بستههای جدید و مقرون به صرفه اینترنت همراه ماهانه معرفی کرده است.
مشترکان با توجه به شیوه مصرف و هزینههای خود تنوع بیشتری برای تهیه و استفاده از بستههای ماهانه ارائه شده، دارند.
بستههای یکماهه اینترنت همراه جدید ارائه شده ایرانسل با دو برابر اینترنت قابل استفاده از ساعت 2 تا 7 صبح در دسترس مشترکان قرار گرفتهاند.
به گزارش فارس، با این توضیحات مشخص است در ازای دریافت خدمت بیشتری، هزینهای که مشترکان در بستههای اینترنت پرداخت میکنند نسبت به قبل افزایش یافته است.