ترنجی/ می‌دانیم که شرکت های موبایل برنامه ریزی دقیقی دارند و پیش بینی فروش خود را از سال گذشته انجام می دهند. سامسونگ در ابتدا پیش بینی فروش ۳۲۰ میلیون دستگاه موبایل را برای سال ۲۰۱۸ داشت اما به دلیل پیش فروش قوی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس در قم را به ۳۵۰ میلیون دستگاه ارتقا داد.

حال به نظر می رسد که گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس فقط در پیش فروش ها خیلی خوب عمل کردند و فروش کلی آنها ضعیف بوده است. این سبب می‌شود که سامسونگ به پیش بینی فروش ۳۵۰ میلیون دستگاه موبایل خود نرسد. 

به گزارش The Investor رقم دقیق پیش بینی اولیه سامسونگ برای فروش موبایل در سال ۲۰۱۸ برابر ۳۲۰ میلیون دستگاه بوده است. این تقریبا برابر با فروش ۳۱۹.۸ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۷ است و این رقم رشد ۳.۳ درصدی را نسبت به فروش در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد. کره ای ها در سال ۲۰۱۶ موفق به فروش ۳۰۹.۴ میلیون دستگاه موبایل شده بودند. جالب اینکه آنها در سال ۲۰۱۵ ۳۱۹.۷ میلیون دستگاه موبایل فروخته یودند که این بیشتر از فروش آنها در سال ۲۰۱۶ و تقریباً برابر با پیش‌بینی اولیه فروش سال ۲۰۱۸ آنها است. بدین ترتیب سامسونگ از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۱۸ رشدی در فروش موبایل های خود تجربه نکرده است.

سامسونگ به هر سه ماهه اول سال ۲۰۱۸ ۷۸ میلیون و در سه ماهه دوم امسال ۷۳ میلیون دستگاه موبایل به فروش رسانده است. به عقیده Noh Geun-chang از سازمان HMC سامسونگ احتمالا در سال ۲۰۱۸ تنها ۳۰ میلیون موبایل در خانواده گلکسی اس به فروش برسانند و این کمترین میزان فروش آنها از زمان ارائه گلکسی اس ۳ است. یکی از دلایل فروش ضعیف را میتوان کاهش شدید صحنه سامسونگ از بزرگترین بازار موبایل دنیا یعنی بازار چین دانسته از ۲۰ درصد به تنها ۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

همچنین هر ۳ موسسه های بررسی مالی پیش بینی می کنند که سامسونگ در سال ۲۰۱۸ به سود ۲.۱ میلیارد دلار برسد که شاهد ۴۰ درصد افت خواهد بود. تنها دستگاهی که می‌تواند شرایط را کمی برای سامسونگ بهتر کند گلکسی نوت ۹ است که امید سامسونگ به آن بسته است