خراسان/ برترین بازیکن بازی دیدنی و جذاب آرژانتین در برابر ایسلند که کمتر طرفدار فوتبالی نتیجه مساوی را برای آن متصور بود، فردی نبود جز دروازه بان تیم ملی ایسلند.

در بازی که ستاره های بی شمار آرژانتینی در زمین بودند که ارزش ریالی هر کدام شان با چندین تیم حاضر در جام جهانی برابری می کند، این «هانس هالدرسون» بود که برترین بازیکن میدان شد. اما او کیست و آیا از همان اولین سال های حضورش در فوتبال، بهترین بود یا مسیر پیشرفت او با دیگران متفاوت است؟

تصمیم به خداحافظی از فوتبال در 22 سالگی
«هالدرسون» در 20 سالگی موفق شد که اولین قرارداد رسمی خود را با یک تیم دسته سومی در ایسلند به امضا برساند. او دو سال بعد و در بازی بسیار حساسی که یک مساوی هم حکم صعود تیمش را به دسته بالاتر امضا می کرد با اشتباهی فاحش، باعث شکست تیمش شد و تصمیم گرفت که از دنیای فوتبال خداحافظی کند. با این حال، مربی او به دلیل این که «هانس» با تیم قرارداد داشت، از او خواست که در کنار تیم بماند و به او امیدواری داد که آینده ای درخشان در انتظارش خواهد بود.

فیلم سازی به جای دروازه بانی!
سال ها گذشت اما او هیچ گاه به موفقیت قابل قبولی دست نیافت. «هالدرسون» تا سال 2009 به طور تفریحی فوتبال بازی می کرد و در شغل کارگردانی و تهیه فیلم های تبلیغاتی زندگی موفقی داشت. یکی از مهم ترین موفقیت هایش ساخت ویدئو کلیپی بود که با آهنگ ایسلندی وارد بزرگ ترین جشنواره موسیقی جهان در سال 2012 شدو به عنوان یکی از برترین ها در این جشنواره شناخته شد. وی به دلیل درآمد کم فوتبال در ایسلند و برای گذراندن زندگی، فیلم سازی را به عنوان شغل اصلی اش برگزید و خیلی ها «هاندرسون» را مهره سوخته و تمام شده در فوتبال می دانستند.

شروع دوباره در 27 سالگی!
شاید خیلی ها معتقد باشند که 27 سالگی، سن بالایی برای شروع حرفه ای فوتبال باشد اما «هانس» که همیشه به درخشش در فوتبال امیدوار بود، هیچ گاه کفش هایش را نیاویخت و سال 2009 برای اولین بار با یک تیم لیگ برتری در ایسلند قرارداد بست و سه سال بعد به تیم ملی کشورش دعوت شد. دروازه ایسلند در جام جهانی 2014، یورو 2016 و حالا هم جام جهانی 2018 به «هانس» سپرده شد. او با ایسلند در یورو 2016 شگفتی ساز شد و با حذف انگلیس به مرحله نیمه نهایی رسید اما مقابل فرانسه با دریافت پنج گل، تحقیر شد اما این بار به جای خداحافظی تصمیم گرفت تا با تلاش بیشتری به کارش ادامه بدهد. حالا و این روزها «هالدرسون» 14سال بعد از آن اشتباه فاحش و تصمیم به خداحافظی از فوتبال با مهار پنالتی مسی، نه تنها بهترین بازیکن آن بازی شد که بر سر زبان هم افتاده است و تحسین بسیاری را به خاطر 9سیو موفق در این بازی، برانگیخته است.