شهر سخت افزار/ هنوز هم وقتی صحبت از کار واقعی به میان آید، سیستم ‌عامل ویندوز حرف اول را در میان تمام سیستم عامل‌ها می‌زند.

این امر سبب شده تلاش‌هایی برای اجرای این سیستم ‌عامل بر روی پلتفرم‌های موبایل صورت بگیرد. برای مثال Windows 10 Mobile که البته شکست بزرگی هم بود. اما در نمایشگاه CES ASIA 2018 هواوی راه حل متفاوتی را معرفی کرده است که امکان دسترسی کامل به ویندوز 10 کامپیوتر‌های شخصی را برای گوشی‌های اندرویدی فراهم می‌کند.

از طریق Huawei Cloud PC از این پس قادر خواهید بود تا به نسخه‌ای مجازی از ویندوز 10 بر روی اسمات‌فون خود دسترسی داشته باشید و حتی تصویر را از طریق درگاه USB Type-C به مانیتور و یا تلویزیون متصل کنید.

نرم افزار و سرویس مورد استفاده (HDP)، هر 2 متعلق به هواوی هستند بنابراین سیستم‌عامل ویندوز 10 دسترسی مستقیم به فایل‌های گوشی‌ دارد که برای مثال به شما امکان می‌دهد پس از ثبت تصویر با دوربین موبایل، بلافاصله تصویر را در فتوشاپ باز کنید.

این سرویس در حال حاضر بر روی گوشی‌های Mate 10، Mate RS، P20 Pro، P20 و البته تبلت MediaPad M5 در دسترس است و برای استفاده از آن تنها نیاز به نصب یک نرم‌افزار خواهید داشت. البته این سرویس به خاطر وابستگی به اینترنت و نیاز به زمان تاخیر پاسخگویی پایین در حال حاضر تنها در چین فعال است. اما هواوی وعده احداث سرورهایی برای کاربران اروپایی نیز داده است.

قیمت این سرویس هنوز مشخص نیست اما انتظار می‌رود شاهد قیمت بالایی برای آن باشیم. در ادامه می‌توانید 2 ویدیو از نحوه عملکرد سرویس Cloud PC هواوی را مشاهده کنید.