سایت ورزشی گل/ امید سام کن مدافع 22 ساله فصل پیش سپیدرود رشت با قراردادی سه ساله به استقلال پیوست تا بعد از مرتضی آقاخان، محمد دانشگر، فرشاد محمدی مهر و روح ا... باقری پنجمین خرید لیگ برتری آبی های پایتخت باشد.

این مدافع که با مصدومیت شدیدی در نیم فصل دوم مواجه شد و تقریبا همه بازی ها را از دست داد توانست 667 دقیقه برای قرمزهای گیلانی به میدان برود. این مدافع در حالی یکی از خریدهای خوب استقلال نامیده می شود که مقابل تیمی که حالا قرار است در لیگ هجدهم پیراهن آن را برتن کند در زمین حضور داشت و در هفته بیست و سوم با نتیجه سه بر سفر در خانه به شاگردان شفر باختند. سام کن در نیمی از مسابقاتی که در میدان حضور داشت سپیدرود بازنده بود و دو تساوی و دو برد دیگر نتایجی بود که این تیم در حضور این مدافع به دست آورد.

سام کن سهمیه لیگ برتری استقلال است
بعد از آبی پوش شدن این مدافع، فضای مجازی پرشد از این موضوع که استقلال یک خرید زیر 23 سال داشته و او سهمیه لیگ برتری استقلال به حساب نمی آید. با این حال طبق قانون که می گوید اگر یک بازیکن زیر 23 سال کمتر از 10 درصد بازی ها را برای تیمش انجام داده باشد چنین امتیازی خواهد داشت در مورد سام کن این مساله مصداقی ندارد. سام کن 667 دقیقه برای سپیدرود به میدان رفته که این عدد بیش از 10 درصد مدنظر سازمان لیگ برای حساب کردن یک بازیکن به عنوان سهمیه زیر 23 سال است و به این ترتیب در کنار دیگر خریدها این بازیکن پنجمین خرید استقلال به عنوان سهمیه لیگ برتری به شمار می آید.

یک شایعه عجیب؟
بعد از پیوستن امید سام کن به استقلال یک شایعه دست به دست شد که این بازیکن بعد از پایان رقابت های لیگ و در زمانی که استقلال در آسیا کار را دنبال می کرد در تمرینات این تیم شرکت کرده است و بعد با عدم تایید وینفرد شفر از تمرینات کنار گذاشته شد. مساله ای که یکی از نزدیکان سرمربی آلمانی استقلال روی آن مهر تایید گذاشت اما این بازیکن در گفت و گو با «گل» چنین چیزی را رد کرد و آن را از بیخ و بن شایعه دانست.