ایرنا/رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شناورهای صیادی و لنج های کوچک با توجه به وزش باد و مواج بودن دریای عمان تا پایان هفته از رفتن به دریا خودداری کنند.


علی ملاشاهی اظهار داشت: ارتفاع موج دریای عمان امروز به سه متر و 40 سانتی متر رسید.
وی گفت: از فردا تا روز شنبه هفته آینده در شمال سیستان و بلوچستان سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک افزایش می یابد به طوری که حداکثر سرعت به 60 تا 80 کیلومتر بر ساعت می رسد که این امر کاهش سه تا پنج درجه ای دما را به همراه دارد.
وی افزود: افزایش دمای سه تا پنج درجه ای در این مدت در جنوب سیستان و بلوچستان رخ می دهد.
رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در بعد ازظهرها در جنوب این استان احتمال رشد ابر با رگبار پراکنده و رعد و برق وجود دارد.
ملاشاهی اظهار داشت: حداقل دمای هوای سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته با 21 درجه سانتیگراد مربوط به زاهدان و حداکثر دما با 45 درجه به شهرستان دلگان در جنوب این استان اختصاص داشت.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.