اعتماد/ متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست



در ملاقات دیروز ترامپ و اون ترتیبات امنیتی در اوج خود بود. برای شماری از خبرنگاران پرداختن به آن جالب می‌نمود. بخشی از این ترتیبات در مورد رهبر کره شمالی است که خالی از لطف نیست و نشان‌دهنده فعالیت شدید جاسوسی در ملاقات‌های افرادی در سطح آنان است.ترامپ و اون در حالی آماده گفت‌وگو شدند که خیابان‌های منتهی به هتل‌ها و محل ملاقات آنان کاملا در محاصره نیروهای امنیتی بود. حتی خودروهای حامل هیات‌های همراه نیز ناچار بودند از گیت امنیتی در خیابان عبور کنند، صبح دیروز به وقت سنگاپور ابتدا رییس‌جمهور امریکا به محل ملاقات رسید و با فاصله‌ای تقریبا ١٠ دقیقه‌ای رهبر کره شمالی وارد هتل محل ملاقات شد. دوربین‌هایی که کاروان آنان را نشان می‌داد، خیابان‌های خالی از خودرو و شهروند را نیز در دید مخاطبان قرار می‌داد . گرچه این بخش از جزیره معمولا خلوت و کم‌جمعیت است، ولی صبح دیروز خالی از جمعیت بود.به گزارش خبرگزاری‌ها، ماموران پلیس و امنیت سنگاپور همه در حال آماده‌باش به سر می‌بردند و خیابان‌ها را با چشمان کنجکاو و دوربین‌ها زیر نظر داشتند.«ترامپ» و «اون» هر یک ماموران امنیتی خود را همراه داشتند که...

البته در مورد رهبر کره شمالی مساله کاملا به چشم می‌آمد، چرا که او هر کجا ظاهر می‌شد دسته‌ای از ماموران امنیتی را کنار خود داشت که خبرنگاران به آنها سپر حفاظتی می‌گفتند و این افراد لباس‌های مشکی متحدالشکل به تن داشتند و طوری آقای اون را جلو می‌بردند که گرداگرد او را پر می‌کردند تا امکان هر گونه سوءقصد را به حداقل برسانند.

از جمله ترتیبات امنیتی آقای «اون» همراه داشتن غذای شخصی و کاسه توالت اختصاصی او است که گفته می‌شود در این سفر نیز همراه او بود. روشن است که غذای شخصی برای جلوگیری از خوراندن سم به او است ولی کاسه توالت داستان جالبی دارد. در آخرین سفر رسمی برژنف صدر هیات رییسه اتحاد جماهیر شوروی و قبل از فروپاشی به یکی از کشورهای اسکاندیناوی، غربی‌ها موفق شده بودند از طبقه زیرین اتاق خواب هتل به فاضلاب توالت او دست پیدا کنند و هر بار که او به توالت می‌رفت بخشی از ادرار و مدفوع او را به آزمایشگاهی که همانجا مستقر کرده بودند می‌فرستادند و از این راه متوجه شدند که آقای برژنف سخت بیمار است و به زودی خواهد مرد. این ماجرا بعدها به وسیله رییس اداره اطلاعات فرانسه در دوران ریاست جمهوری ژیسکاردستن در چاپ خاطراتش اعلام شد و ظاهرا رهبر کره شمالی می‌خواهد کاری کند که جاسوسان دشمن چنین آزمایشی از او نکنند.

البته شاید آقای ترامپ نیز رفتاری مشابه آقای اون داشته باشد ولی کارگزاران امریکایی به گونه‌ای عمل می‌کنند که از چشم خبرنگاران و ناظران دور بماند، به هر حال دولتی که خود مبدع عملیاتی اینچنین برای جاسوسی است، خود نیز راه‌های مصون ماندن از آن را بلد است و حتما به کار می‌گیرد.