تابناک/ اواخر اردیبهشت ماه سال جاری، یکی از معلمان مدارس ابتدایی در شهرستان فسا به دلیل آنچه مزاحمت موی بلنده دانش آموزان دختر برای سایر همکلاسی های میز پشت‌یشان عنوان شد، اقدام به قیچی کردن موی ۹ دانش آموز کرد؛ اتفاقی که خیلی زود در فضای مجازی با واکنش‌های فراوان رو به رو شد و همگان منتظر برخورد با این معلم بودند.



پس از رسانه‌ای شدن ماجرای تنبیه دانش آموزان دختر یکی از مدارس شهرستان فسا که موی آن‌ها توسط یکی از معلم‌های مدرسه قیچی شده بود، رئیس آموزش و پرورش شهرستان فسا، از ورود جدی این اداره به ماجرای پیش آمده خبر داد؛ ورودی که اکنون و پس از یک ماه به نتیجه رسیده، اما چندان بازدارندگی مؤثری در آن دیده نمی‌شود.
رئیس آموزش پرورش فسا در رابطه با چرایی این رویداد افزود: پس از رخ دادن این اتفاق، والدین دانش آموزان به آموزش و پرورش مراجعه کردند و شکایت خود را نسبت به این موضوع تنظیم کردند که این موضوع سبب شد ما در جریان موضوع قرار بگیریم و پیگیری آن را در دستور کار قرار بدهیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان فسا با اظهار تأسف نسبت به این رویداد، تأکید کرد: معلم مدرسه در مورد علت تصمیم خود مبنی بر بریدن موی دانش آموزان گفته که مو‌های این ۹ دانش آموز بلند بود و موقع نشستن برای دانش آموزان پشت سر مزاحمت ایجاد می‌کرد. من چندین بار به این دانش آموزان تأکید کردم که باید مو‌های خود را کوتاه کنند، اما، چون این کار را نکردند من خودم موی آن‌ها را کوتاه کردم.
رئیس آموزش و پرورش فسا، در خصوص پیگیری‌های انجام شده و نتیجه نهایی در مورد این اتفاق روز گذشته به رسانه‌ها گفت: حکم معلم فسا این هفته صادر و او محکوم به تنزل یک گروه یا طبقه شغلی به مدت یک سال شد. هر فرد حقوق بگیری یک طبقه شغلی دارد که در صورت محکوم شدن یک طبقه از شغل او کم می‌شود و بر اساس آن از حقوق او نیز کسر خواهد شد.
امینی نژاد افزود: تنزل یک طبقه شغلی به مدت یک سال یعنی ماهی ۶۰ هزار تومان به مدت یک سال از حقوق این معلم کسر خواهد شد. پس از آن معلم ۳۰ سال سابقه خود را تکمیل و بازنشست می‌شود. ضمن اینکه هیچ حکمی برای بازنشستگی معلم صادر نشده است.
او در خصوص رضایت والدین توضیح داد: از میان ۹ دانش‌آموزی که موی آن‌ها قیچی شده بود والدین دو نفر از آن‌ها شکایت کرده بودند که با صحبت‌های انجام شده شکایت خود را پس گرفتند و رضایت دادند.