خبرنگاران جوان/ محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی با اصحاب رسانه با اشاره به راهپیمایی روز قدس اظهار کرد:

فصل مشترکی بین همه ادیان و ملت‌ها از برداشت ظلم به مردم فلسطین ایجاد شده است. با این نمادهای انسان دوستی که در روز قدس مشخص شد امید داریم جامعه بشری و انسانی روزهای بهتری داشته باشد و ابرهای سیاه از خورشید درخشان حقیقت دور شوند و شاهد عدالت باشیم.

حقوق همه شاغلین و بازنشستگان تا قبل از عید فطر پرداخت می‌شود

سخنگوی دولت گفت: حقوق همه کارکنان، شاغلین و بازنشستگان با توجه به درصد افزایش صورت گرفته؛ تا قبل از عید فطر پرداخت می‌شود.

سخنگوی دولت افزود: در نیمه اول سال پاداش بازنشستگى کارکنان و فرهنگیان که در مجموع پنج هزار و چهارصد میلیارد تومان است، پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: ما با لب خندان پول‌های بازنشستگان را می‌دهیم تا نگویند دولت برای پول دادن به مردم عزا گرفته است. کاش توانایی دولت بود که همین الان بگویم امروز همه را پرداخت می‌کنیم اما محدودیت داریم، هیچ دولتی نیست نخواهد پول بازنشستگان را پرداخت نکند.

نوبخت گفت: تا تاربخ ٢٠ خردادماه ٢ میلیون و ٦٨٥ هزار تن گندم به ارزش ٣ هزارو ٥٦٥ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری و از این مبلغ هزارو ٨٠٠ میلیارد پرداخت شده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: براى اولین بار ٢٨ هزار میلیارد تومان به طرح هاى عمرانى تخصیص داده شده که براساس گزارش خزانه داری کل کشور ٣ هزار میلیارد تومان بصورت نقدى پرداخت و ٢١ هزار میلیارد تومان نیز بصورت اوراق توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق نظام بانکى هر فردی که خواهان واردات کالا با ارز 4200 تومانی است، باید در ابتدا ثبت سفارش انجام دهد، گفت: تا ٢٠ خردادماه ١٠ میلیارد و ٩٥٩ میلیون دلار ارز از محل منابع بانک مرکزی با نرخ ٤٢٠٠ تومانى پرداخت شده است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: بانک مرکزی ٢٢ میلیارد تومان به کسانى که در موسسات غیرمجاز سرمایه گذارى کرده بودند، پرداخت کرد.

ملت  آمریکا خودشان حساب ترامپ را می‌رسند

نوبخت با اشاره به اینکه رهبر محترم کره شمالی با چه کسی می خواهد مذاکره کند؟ آیا این فردی که در هواپیما با یک توییت نشست سران گروه هفت را دچار اخلال می کند قابل اعتماد است، گفت: ارزش وقت بیشتر از صحبت کردن با شخصی مانند ترامپ است. این شخص نماینده ملت آمریکا نیست و مطمئنا ملت آمریکا در انتخاب های آینده خود، او را از ملت خود مبرا خواهد کرد.

نوبخت اظهار کرد: نگاهى که به ملت آمریکا داریم مثبت است؛ ملت فهیم آمریکا خودشان حساب ترامپ را می‌رسند؛ ترامپ آدمى دمدمى مزاج است که حتى با دوستان خود هم درست برخورد نمی‌کند؛ چنین آدم متوهمى نمی‌تواند نماینده یک ملت باشد.

سخنگوی دولت در واکنش به اظهارات اخیر نتانیاهو گفت: انقدر صحبتهاى وی  پوچ و بیهوده بود که جز تمسخر چیزى براى جواب نیست؛ یک رژیم کودک کش دلش براى مردم یک شهر ایران می‌سوزد؟ اینها مغزهاى کوچکى در کله‌هاى بزرگشان دارند که فکر کنند با این حرفها یک ملت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.