ایرنا/ تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به توطئه های مختلف رژیم صهیونیستی و همپیمانانش در موضوع فلسطین گفت: تجربه تاریخی ثابت کرده است که راه آزادی قدس شریف از مسیر مقاومت می گذرد.



حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی روز جمعه در جمع راهپیمایان تبریزی به مناسبت برگزاری آیین روز قدس در تبریز با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و عبادی حضور پررنگی دارند، افزود: نسبت به ظالم باید خصومت پیشه کرد.
وی ادامه داد: مردم آذربایجان همراه سراسر کشور پس از نجوای شبانه شب قدر، در خیابان ها حاضر شدند و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی به گوش جهانیان رساندند.
وی به تجربه تاریخی فلسطینیان در مبارزه با صهیونیست های غاصب اشاره کرد و گفت: مجاهدت و ایستادگی این مردم قابل توجه است .
تولیت آستان رضوی تشریح کرد: انقلاب ایران به حرکت ناسیونالیستی فلسطینی ها هویت اسلامی بخشید.
وی به جنگ 6 روزه کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: پس از تغییر هویت مبارزه شاهد پیروزی های مقاومت بودیم، برای نخستین اسراییل وادار به عقب نشینی از جنوب لبنان شد و مقاومت اسلامی در جنوب لبنان جواب داد.
وی اضافه کرد: تا دیروز اسراییل مدعی همه سرزمین فلسطین بود، اما امروز تنها می خواهد دیواری بکشد تا محدوده اش مشخص شود و این نشان می دهد که مسیر آزادی قدس مقاومت است و هدف آزادی قدس در پای میز مذاکره حاصل نمی شود.
حجت الاسلام رییسی با اشاره به تجربه تلخ تاریخی قرارداد اسلو و اقدام صهیونیست های غاصب در زیر پا گذاشتن آن اظهار داشت: امروز رییس جمهوری آمریکا اعلام می کند طرحی جدید دارد؛ ترامپ از توافقی صحبت می کند که یکطرفه و مبتنی بر اعطای تابعیت به فلسطینی ها در کشورهای منطقه می باشد، اما این طرح نیز مانند طرح های قبلی محکوم به شکست است و مبارزه تا آزادی قدس شریف ادامه دارد.
وی افزود: در گذشته برای حیات آل سعود با انگلیسی ها معامله کردند و امروز هم در پشت این معامله غرب، حفظ آل سعود مطرح است؛ این معامله باتلاق غرب است و آمریکا و همپیمانانش در آن فرو خواهند رفت.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی یک راه حل برای مساله فلسطین ارایه داده و آن مراجعه به رای مردم فلسطین است؛ 
البته ما معتقدیم صهیونیست ها و غربی ها بزرگترین ناقض حقوق بشر هستند و منطق و بحران را نمی تابند و از این رو تنها با مقاومت در برابر آنها می توان پیروز شد.
تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: ایران اسلامی عامل ثبات در منطقه است و با نیروهای جان بر کف در برابر داعش ابستاد، اما غرب با فروش سلاح به تکفیری ها به جنایت خود ادامه می دهد؛ ما با زبان روزه و نفس قدسی در راهپیمایی امروز شرکت کردیم و آزادی قدس را نزدیک می بینیم.