خبرگزاری صداوسیما/رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به تحولات اخیر درسته بین‌الملل و منطقه به‌ویژه در حوزه فلسطین اظهار داشت:

روز جهانی قدس امسال با شرایط و ویژگی‌های متفاوتی برگزار خواهد شد و مردم ما در طول ۴۰ سال اخیر، همواره در جمعه پایانی ماه مبارک رمضان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در راهپیمایی این روز، خالصانه و پرشور حاضر می‌شوند.
رئیس ستاد انتفاضه و قدس بابیان اینکه روز جهانی قدس امسال در شرایطی برگزار می‌شود که شاهد شکست فتنه تروریست تکفیری ایجادشده توسط آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و حامیان منطقه‌ای آن‌ها بودیم، افزود: مهم‌ترین حاشیه امنی که در سال‌های گذشته برای رژیم صهیونیستی بعد از رفتار داعش و تروریست‌های آنان در منطقه شامات بود امسال پایان‌یافته و درگیری در جهان اسلام فروکش کرده و شرایط جدیدی را برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به وجود آورده است.
وی دومین ویژگی برتر روز جهانی قدس امسال را دست برتر جبهه مقاومت دانست و افزود: جوانان فلسطینی باایمان، عزم و اراده منسجم و با تقدیم شهدای عزیزی در سال‌های گذشته توانستند ضمن فائق آمدن بر این توطئه خطرناک، نیرویی تازه به جبهه مقاومت بخشیده و توانایی خود را در شرایط بهتر از سال‌های قبل قرار دهند.
رمضان شریف تصریح کرد: امسال برای اولین بار در ۷۰ سال گذشته از اشغال سرزمین مقدس فلسطین، شاهد نشان دادن پاسخ قاطع، قابل‌توجه و معناداری از بلندی‌های جولان به رژیم صهیونیستی بودیم که تمامی کارشناسان به این اقدام نظامی واقف هستند.
وی افزود: در روز جهانی قدس امسال آمریکایی‌ها طراحی «معامله قرن» را با انتقال سفارت خود را به بیت‌المقدس کلید زدند؛ هرچند که در انزوا قرارگرفته و حتی هم‌پیمانانش نیز حاضر به این اقدام غیرقانونی نشدند و همه‌کسانی که دل‌بسته به میانجی‌گری آمریکایی‌ها بودند دریافتند که آن‌ها از حامیان اصلی رژیم صهیونیستی هستند.
رئیس ستاد انتفاضه و قدس در ادامه با اشاره به برپایی راهپیمایی‌های حق بازگشت در سرزمین فلسطین، تصریح کرد: فلسطینی‌ها در هفته‌های اخیر اقدام خلاقانه و تاثیرگزاری را با برپایی تظاهرات با عنوان «حق بازگشت» رقم زدند که باوجوداینکه تاکنون بیش از ۱۲۰ شهید و ۲۰۰۰ زخمی را درراه آرمان مقدس فلسطین تقدیم کردند، اما همچنان مصمم برای بازگشت به سرزمین مادری خود هستند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: به‌زودی فرزندان باانگیزه و شجاع مردم مظلوم فلسطین، فنس‌های پوشالی میان خود و سرزمین مادری‌شان را در هم خواهند شکست.
شریف با اشاره به اینکه فراموش سازی آرمان فلسطین مهم‌ترین هدف صهیونیست‌ها طی ۷۰ سال گذشته بوده است، مهم‌ترین مشکل جهان بشریت را ناشی از رژیم نژادپرست و کودک کش صهیونیستی اعلام کرد و گفت: همه نزاع‌ها و ایجاد گروهک‌های خون‌ریز همچون القاعده، داعش و جبهه‌النصره محصول وجود رژیمی منحوس به رژیم صهیونیستی است و اگر روزی جهان بشریت شاهد محو رژیم صهیونیستی باشد آرامش به دنیا بازمی‌گردد.
وی با تأکید بر اینکه مردم ایران فراموش نخواهند کرد که صهیونیست‌ها دانشمندان هسته‌ای‌شان را در خیابان ترور کرده و نیز بخش عمده‌ای از جنایات ساواک با آموزش‌های صهیونیست‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: مردم ایران فراموش نمی‌کنند که حامی اصلی رژیم پهلوی صهیونیست‌ها بودند و همان‌ها هم امروز حامی حاکمان جاهل بحرین و عربستان سعودی هستند.
رئیس ستاد انتفاضه و قدس بابیان اینکه حساب مردم حجاز از قبیله ۱۵۰ نفری آل سعود جدا است، گفت: قطعاً مردم حجاز اگر از دست آل سعود نجات یابند حامی اصلی مردم فلسطین خواهند بود و آن روز دور از دسترس نیست.
شریف در بخش دیگری از سخنانش شعار روز جهانی قدس ۹۷ را «روز جهانی قدس، پیروزی جبهه مقاومت، شکست فتنه آمریکایی صهیونیستی، عزم ملت فلسطین برای بازگشت» عنوان و با اشاره به برنامه‌های روز قدس، اظهار کرد: راهپیمایی این روز در بیش از نهصد شهر کشور و بخش عمده‌ای از کشور‌های اسلامی برگزار می‌شود؛ ویژگی برجسته برگزاری راه‌پیمایی روز جهانی قدس امسال این است که انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس انگیزه زیادی به مسلمانان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین داده است.
رئیس ستاد انتفاضه و قدس گفت: بیش از ۵۳۰۰ خبرنگار راهپیمایی روز قدس را پوشش خواهند داد که از این تعداد، صد و شصت نفر خبرنگاران خارجی و مابقی از رسانه‌های داخلی هستند.
وی بابیان اینکه شروع مراسم روز قدس در تهران از ساعت ۳۰: ۱۰ صبح از مقابل مساجد خواهد بود، گفت: بیش از ۴۵ سخنران ملی در مراکز استان‌ها برای تشریح وضعیت فلسطین سخنرانی خواهند کرد. مراسم راهپیمایی روز قدس در تهران با سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.
شریف در پایان از برپایی بیش از ۳۰۰ غرفه فرهنگی، اطلاع‌رسانی و نمایشگاهی به‌منظور تبیین چرایی حمایت از ملت مظلوم فلسطین و تشریح جنایات صهیونیست‌ها در مسیر راهپیمایی روز قدس خبر داد و با اشاره به مسیر‌های راهپیمایی روز قدس در تهران، گفت: مسیر‌های راهپیمایی روز قدس در تهران از مقابل مساجد آغاز و تا دانشگاه تهران ادامه پیدا خواهد کرد. مسجد امام حسین (ع) در میدان امام حسین، مسجد ابوذر، مسجد دارالسلام در منیریه، مسجد امام زمان (عج) در خیابان آزادی، مسجد توحید در میدان توحید، مسجد حضرت مهدی (عج) در خیابان ستارخان، مسجد الجواد در میدان هفت‌تیر، مسجد امام صادق در فلکه صادقیه، مسجد حضرت امیر در خیابان کارگر، مسجد جامع رسول اکرم در تهرانسر، مبدأ مسیر‌های راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران خواهند بود.