بولتن نیوز/ أیمن الظواهرى رهبر القاعده در جدیدترین فیلمى که موسسه «السحاب» ارگان رسانه اى القاعده آن را منتشر کرد و در واقع در آن نخستین مواضعش درباره...



أیمن الظواهرى رهبر القاعده در جدیدترین فیلمى که موسسه «السحاب» ارگان رسانه اى القاعده آن را منتشر کرد و در واقع در آن نخستین مواضعش درباره عمر عبدالرحمن بنیانگذار جماعت اسلامى مصر را بیان کرد به جزئیات سفرش به ایالات متحده پرداخت و گفت: در سال ١٩٩٣ درست پیش از بازداشت دکتر عمر عبدالرحمن توسط نیروهاى امنیتى آمریکا به این کشور سفر کردم.

به گفته الظواهرى، وى آنقدر در امریکا مى ماند که تنها ١٥ روز از فرصت ویزایش باقى مى ماند و به همین جهت از نزدیکانش مى خواهد تا هر طور شده ترتیب دیدارش با عمر عبدالرحمن را فراهم کنند اما آنها به وى توصیه مى کنند که از انجام این کار پرهیز کند چرا که به گفته آنها نیمى از نمازگزارانى که پشت عبدالرحمن نماز مى خوانند جاسوس هاى پلیس فدرال ایالات متحده هستند. بنابر این اگر به الظواهرى شک کنند ممکن است وى را به مصر بازگردانند.


الظواهرى مى گوید: بنابر این ترک ایالات متحده را به دیدار با عمر عبدالرحمن ترجیح دادم.

پ ن: این برهه زمانى، دوره اى بود که گروه "الجهاد" در مصر فعالیت گسترده اى داشت و در واقع الظواهرى بنیانگذار آن به شمار مى رفت و خیلى مدت کوتاهى نگذشت که پس از آن گروه قاعده الجهاد یا القاعده به رهبرى بن لادن شکل گرفت.