مهر/ آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: حیا حجابی در مقابل زشتی‌ها است، باید دولت در این زمینه پیش قدم باشد، اما شاهد بی‌تفاوتی نسبت به این مسأله هستیم.

 


وی با تأکید بر اهمیت حفظ روحیه جهادی اظهار داشت: روحیه جهادی موجب حفظ نظام و جامعه می‌شود و با روحیه جهادی است که جمهوری اسلامی ایران با عزت می‌ماند.
مکارم شیرازی با اشاره به اقدامات دشمنان افزود: دشمن همواره علیه مسلمانان توطئه می‌کند و در حال حاضر نیز سعی می‌کند با اعمال‌ تحریم‌های مختلف به مردم کشور فشار وارد کند.
استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: مشکل اصلی دشمن وجود یک قدرت بزرگ و مستقل در منطقه است و آن‌ها کاری با برجام، موشک‌های بالستیک و حقوق بشر ندارند.
وی با بیان اینکه دشمن قصد دارد مانع فعالیت‌های اجتماعی مردم ایران شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از ابزارهای ارتباط جمعی در اختیار صهیونیست‌ها قرار دارد و به همین دلیل است که صدای ما به گوش مردم جهان نمی‌رسد.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه فضای مجازی آلوده و کثیف است، ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی مردم مظلوم فلسطین را از سرزمین‌هایشان بیرون کرده‌اند اما بازهم داعیه حقوق بشر دارند.
وی با بیان اینکه چه معنی دارد که آمریکا از آن سوی دنیا برای ما تعیین تکلیف کند، عنوان کرد: در حال حاضر آمریکا عامل اصلی ناامنی منطقه است اما همواره سعی‌ می‌کنند جمهوری اسلامی ایران را سبب ناامنی معرفی کنند.
این مفسر قرآن کریم گفت: حجاب، عامل مصونیت، عزت و افتخاز زن مسلمانان است و اهمیت این مسئله به‌ قدری است که هفت آیه از قرآن به آن اختصاص دارد، البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که حجاب یک قانون است و تمامی قوانین نیز الزام دارند و مردم ملزم به آن هستند.
وی با تأکید بر اینکه بزرگترین مفسده، تغییر نظام ارزشی است اظهار کرد: برخی افراد می‌کوشند تا زشتی‌ها را زیبا و زیبایی‌ها را زشت نشان دهند.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه حیا حجابی در مقابل زشتی‌ها است، ادامه داد: اینکه برخی افراد می‌گویند نمی‌توان جلوی مسئله حجاب را گرفت، حرف کاملا اشتباهی است و بدون تردید اگر دولت در این زمینه بی‌تفاوت نباشد، مسئله حجاب برطرف خواهد شد.
این مرجع تقلید شیعیان ضمن انتقاد از بی‌تفاوتی دولت در مسئله حجاب گفت: دولت باید برای حل مسئله حجاب پیش‌قدم شود اما متأسفانه شاهد بی‌تفاوتی و عدم احساس مسئولیت نسبت به این مسئله در دولت هستیم در حالی که نخستین اقدامی که دولت می‌تواند برای حجاب انجام دهد این است که رعایت حجاب اسلامی را از شروط استخدام بانوان در ادارات قرار دهد.