خبرنگاران جوان/ با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) درباره برجام، اظهار کرد:

ورود مقام معظم رهبری به موضوع برجام می‌تواند کمک زیادی به ما کند تا اروپاییان متوجه شوند ادامه این بازی با جمهوری اسلامی امکان پذیر نیست و ایران می‌تواند کارهایی در حوزه توانمند کردن کشور انجام دهد بدون اینکه از برجام خارج شود.

وی تصریح کرد: اگر مقام معظم رهبری دستور می‌دهند آژانس انرژی هسته‌ای از فردا کارهای مورد نظر را شروع کند، این موضوع بخاطر ضعفی است که در دولت وجود دارد، چرا که دولت همواره حرف‌هایی در موضوع برجام می‌زد و تحلیل‌هایی در این خصوص داشت که درست نبود و هم اکنون شاهد خروج آمریکا از برجام هستیم. در عمل هم به نظر می‌رسد دولت توانمندی لازم در مدیریت کشور بخصوص در حوزه سیاست خارجی را ندارد.

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه در شرایط فعلی عقل حکم می‌کند که ایران کارهایی برای برجام انجام دهد، بیان کرد: مقام معظم رهبری دستور دادند از همین فردا باید فعالیت‌های مورد نظر ( آمادگی برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو) فعلا ذیل برجام انجام گیرد، اما اگر اروپاییان نتوانند تضمین‌های لازم را بدهند، آن وقت ما از برجام خارج می‌شویم.

وی ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری نتیجه حرف‌ها و کارهای اروپاییان در طول این سه چهار هفته بعد از خروج آمریکا از برجام است، چرا که کشورهای اروپایی از طرفی می‌گویند ایران باید در برجام بماند و از طرفی دیگر می‌گویند معلوم نیست بتوانیم در برابر آمریکا بایستیم و مشخص نیست که بتوانیم در برابر فشارهای کاخ سفید مقاومت کنیم.

ایزدی با بیان اینکه ادبیات مقام معظم رهبری ادبیات نرم است و مثل آمریکایی‌ها تند صحبت نمی‌کنند، اظهار کرد: سیاستی که اروپاییان الان دارند نتیجه سیاست‌های آمریکایی هاست که می‌خواهند ایران در برجام بماند و محدودیت‌های هسته‌ای، تحریم‌ها و نظارت‌های گسترده همه و همه باشد و ایران هم چوب بخورد و هم چماق؛ این گزینه مطلوب کاخ سفید است که قطعا به نفع ملت ایران نیست.

کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: اگر اروپاییان علاقه دارند ایران در برجام بماند، باید به طور عملی و صریح اقدام کنند و تضمین‌هایی که تهران می‌خواهد را بدهند و معطل کردن زمان طبعا به نفع اروپاییان نیست.