باشگاه خبرنگاران/ سخنگوی کرملین ضمن رد شایعاتی در خصوص احتمال دیدار ترامپ و پوتین، از دعوت از رهبر کره شمالی برای سفر به روسیه خبر داد.



به گزارش اسپوتنیک، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد احتمال می رود کیم جونگ اون برای شرکت در یک نشست اقتصادی که قرار است در ماه سپتامبر در روسیه برگزار شود، به این کشور سفر کند.

پسکوف گفت لاوروف وزیر خارجه روسیه در دیدار با کیم جونگ اون، دعوت رسمی مسکو از رهبر کره شمالی برای سفر به این کشور را به پیونگ یانگ تحویل داده است. سخنگوی کرملین اظهار کرد: «لاوروف در طول سفر خود به پیونگ یانگ از کیم جونگ اون دعوت کرد تا به روسیه سفر کند و نشست اقتصادی شرقی یکی از رویدادهای محتملی است که برای چنین سفری در نظر گرفته شده است.»

همچنین پسکوف شایعات مطرح شده در خصوص احتمال دیدار ترامپ و پوتین را رد کرد و گفت تاکنون هیچ تماسی از طرف آمریکایی در خصوص این نشست دریافت نشده است. وی گفت: «هنوز هیچ پیشنهاد مشخصی وجود ندارد. پس از آخرین تماس تلفنی پوتین و ترامپ و تاکید دو طرف بر لزوم برگزاری یک نشست دوجانبه هنوز هیچ درخواستی از طرف آمریکایی دریافت نکرده ایم.»

پیشتر وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه اعلام کرده بود کاخ سفید در مراحل مقدماتی برنامه ریزی برای نشست احتمالی پوتین و ترامپ است.