فارس/ سفیر جدید آمریکا در آلمان و از نزدیکان به ترامپ در گفت‌وگو با یک پایگاه خبری اعلام کرد که برای تقویت محافظه‌کاران در اروپا تلاش می‌کند.



«ریچارد گرنل» سفیر جدید آمریکا در آلمان در گفتگویی با پایگاه خبری «برایت‌بارت» گفت که می‌خواهد به قدرت گرفتن محافظه‌کاران در اروپا کمک کند.

وی که از افراد نزدیک به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا محسوب می‌شود، کمتر از یک ماه پیش به این سمت منصوب شد. گرنل از «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش که دارای گرایش‌های راست‌گرایانه است به عنوان «ستاره راک» یاد کرده و گفته است که کورتس محافظه کاران را در زمینه مقابله با اسلامی شدن (اروپا) هدایت می‌کند.

این مقام آمریکایی نگفته که از چه دیدگاه محافظه‌گرایانه‌ای حمایت خواهد کرد اما گفت: «من قطعا می‌خواهم که محافظه‌کاران و سران (آنها) را در اروپا را تقویت کنم. علاوه بر سران، از دید من مبنای خوبی برای سیاست‌های محافظه‌کارانه وجود دارد که به دلیل سیاست‌های شکست‌خورده حزب چپ متوقف شده‌اند.»

این موضع‌گیری گرنل در شرایطی است که سفیران و دیپلمات‌ها معمولا از موضع‌گیری حزبی در یک کشور به خصوص در شرایطی که آن کشور هم پیمان آنها باشد، خودداری می‌کنند. سخنان این مقام آمریکایی در رسانه‌های این کشور و آلمان و نیز در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

گرنل ماه می با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر از شرکت‌ها خواسته بود تا در راستای تصمیم ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) با این کشور کار نکنند. با این حال آلمان همواره تاکید کرده است که در توافق هسته‌ای با ایران باقی می‌ماند و دلیل ندارد که شرکت‌های آلمانی همکاری با ایران را متوقف کنند.