خبر ورزشی/ جام جهانی‌ روسیه 2018 نزدیکتر و نزدیکتر می‌شود. تنها 2 هفته تا به صدا درآمدن سوت بزرگترین فستیوال فوتبال ملی جهان باقی ‌مانده و تیم‌های ملی 32 کشور خودشان را برای حضور هرچه بهتر و قدرتمندتر در این رقابت‌ها آماده می‌کنند.


بزرگترین پاداش در فوتبال، بازی کردن در این تورنمنت بزرگ است. بازیکنان به خوبی می‌دانند چشم میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان به آنها و عملکردشان دوخته شده و هر حرکتی زیر ذره‌بین خواهد بود. نام و شرایط برخی بازیکنان که از جام جهانی‌ می‌توانند به خوبی استفاده کنند تا آینده بهتری برای‌شان رقم بخورد را مرور خواهیم کرد. 
نبیل فکیر (فرانسه)
یک فصل فوق‌‌‌العاده را با لیون سپری کرده و به چیزی که حقش بود یعنی حضور با تیم ملی فرانسه در جام جهانی‌ رسیده. بدون شک بازیکنان شایسته‌ای در خط آتش خروس‌ها حضور دارند و این را با یادآوری خط خوردن الکساندر لاکازت و آنتونی مارسیال می‌توان متوجه شد. فکیر که در نوک حمله هم بازی نمی‌کند این فصل 18 گل به ثمر رساند و 7 مرتبه پاس‌ گل ارسال کرد. 3 گل در لیگ اروپا هم به نام او ثبت شد. گزارش‌ها حاکی از توافق اولیه ستاره لیون با باشگاه لیورپول است، هرچند او از سرتاسر قاره سبز پیشنهادات بزرگی خواهد داشت.
مقصد احتمالی: لیورپول، چلسی، آرسنال، اتلتیکومادرید
مبلغ احتمالی: 50 تا 60 میلیون پوند
سرگی میلینکوویچ ساویچ (صربستان)
روسیه محل خوبی برای ارائه توانایی‌های سرگی جوان است تا آن چیزی که در یک فصل در ترکیب لاتزیو نشان داد را در رقابت‌های ملی به نمایش بگذارد. او مجموعه‌ای از مهارت‌های بی‌نظیر و خاص خودش را دارد و بسیاری از باشگاه‌ها خوشحال خواهند شد هافبک خلاق و تکنیکی بیانکوچلستی را به خدمت بگیرند. این بازیکن 23 ساله در حساس‌ترین مقطع فوتبالی خودش قرار دارد و با عملکردش قیمت خودش را بالا برده. ساویچ 4 سال دیگر با لاتزیو قرارداد دارد اما در اوج با مبلغ بسیار خوب باشگاه می‌تواند او را واگذار کند. گفته می‌شود ساویچ هم با منچستریونایتد به توافق اولیه رسیده است.
مقصد احتمالی: منچستریونایتد، چلسی، لیورپول، تاتنهام، رئال‌مادرید، یوونتوس
مبلغ احتمالی: 40 تا 60 میلیون پوند
فرِد (برزیل)
هافبک زیرک شاختاردونتسک پس از یک فصل عالی پاداش خودش را با قرار گرفتن در لیست سلسائو برای جام جهانی‌ گرفت. برزیلی‌های زیادی از این تیم اوکراینی به فوتبال اروپا معرفی شده‌اند و ‌فرد هم بازیکن بعدی است. این بازیکن 25 ساله پیشنهادات جدی از منچسترسیتی و منچستریونایتد داشته و در جام جهانی‌ می‌توانیم توانایی‌های او را بیشتر ببینیم. ‌فرد که یک هافبک بازیگردان است حتماً در روسیه فرصت بازی پیدا خواهد کرد و شاید حتی مبلغ انتقالش با درخشش در این مسابقات بالاتر برود.
مقصد احتمالی: منچستریونایتد، منچسترسیتی، رئال‌مادرید
مبلغ احتمالی: 45 تا 50 میلیون پوند
تیمو ورنر (آلمان)
امید جدید گلزنی مانشافت. تیمو ورنر 2 فصل در بوندس‌لیگا درخشید و نتیجه این درخشش در ترکیب راسن‌بال لایپزیش پیدا شدن یک جانشین خوب برای میروسلاو کلوزه در خط حمله آلمان بود. ورنر فقط 22 سال سن دارد و یک هدف ایده‌آلِ طولانی‌مدت برای خط حمله تیم‌های بزرگ است. ورنر در کنار هافبک‌های فوق‌‌‌العاده‌ای در ترکیب آلمان بازی می‌کند و همین امر هم باعث خواهد شد شانس زیادی برای گلزنی و حتی آقای‌ گلی داشته باشد. پیشنهادات برای تیمو در دست بررسی است و در آینده نزدیک او را در تیمی بزرگ‌تر خواهیم دید.
مقصد احتمالی: لیورپول، منچستریونایتد، بایرن‌مونیخ، یوونتوس
مبلغ احتمالی: 40 تا 50 میلیون پوند
امیل فورسبرگ (سوئد)
با باز شدن پنجره نقل‌ و‌ انتقالات تابستانی امیل فورسبرگ می‌تواند در اولین فرصت تصمیم خودش را عملی کند و به تیمی بپیوندد که چشم‌های بیشتری او را دنبال کنند. او هم همانند ورنر در لایپزیش چهره شد و از عوامل موفقیت تیم آلمانی بوده است. فورسبرگ 26 ساله آن‌قدر در این 2 سال خوب کار کرده که شماره 10 سوئد هم بعد از خداحافظی زلاتان ایبراهیموویچ به تن او رفت. فورسبرگ هم لیاقت بازی کردن در لیگ برتر را دارد و می‌تواند در روسیه هم باشگاه‌های بزرگتری را به دنبال خودش بکشاند و هم مبلغ خودش را بالاتر ببرد.
مقصد احتمالی: آرسنال، تاتنهام، اورتون، میلان
مبلغ احتمالی: 30 تا 35 میلیون پوند
گونسالو گوئدس (پرتغال)
گوئدس پرتغالی هم یکی دیگر از بازیکنان جالب بازار نقل ‌و انتقالات خواهد بود. او یک الماس نتراشیده است و برای اینکه بیشتر بدرخشد باید بیشتر به او فرصت داده شود. باشگاه پاری‌سن‌ژرمن می‌دانست گوئدس 21 ساله باید فرصت بازی پیدا کند و او را به والنسیا قرض داد. حالا در تیم پر از ستاره پاریس این بالِ جوان حتی بعد از جام جهانی‌ هم چندان به بازی کردن امید ندارد و می‌خواهد از بین پیشنهادات خوبش یک تیم جدید برای بازی کردن پیدا کند.
مقصد احتمالی: والنسیا، دورتموند، آرسنال، ناپولی
مبلغ احتمالی: 30 میلیون پوند
کسپر دولبرگ (دانمارک)
مهاجم آژاکس یک اعجوبه در لیگ هلند بوده و فصل قبل در لیگ اروپا نام خودش را بر سر زبان‌ها انداخت. این مهاجم 20 ساله دانمارکی می‌دانست سال بعد می‌تواند با شانس بازی کردن در جام جهانی‌ تیم بزرگتری برای آینده فوتبال خودش انتخاب کند و تصمیم گرفت یک سال برای جدایی از آژاکس صبر کند. باشگاه آژاکس از همین حالا خودش را آماده مذاکره با باشگاه‌های بزرگی که به زودی رسماً برای جذب دولبرگ وارد عمل خواهند شد، کرده است.
مقصد احتمالی: دورتموند، میلان، لیورپول، منچستریونایتد
مبلغ احتمالی: 30 تا 40 میلیون پوند
اسماعیل سار (سنگال)
یک بال سنگالی دیگر هم در فوتبال اروپا خواهد درخشید. از بازیکن 20 ساله تیم رن فرانسه تعریف‌های زیادی می‌شود و او را قهرمانِ مخفی شیرهای ترانگا می‌دانند. در حالی که نگاه‌ها به سادیو مانه است اما نباید از اسماعیل سار غافل شد. باشگاه رن می‌دانست چه بازیکن آینده‌دار و خوبی را به خدمت می‌گیرد و سال گذشته بیش از 15 میلیون پوند برای به خدمت گرفتن او هزینه کرد. یک جام جهانی‌ خوب می‌تواند به منزله فسخ قرارداد 4 ساله سار با رن و پیوستنش به یکی از غول‌های فوتبال اروپا شود.
مقصد احتمالی: بارسلونا، رئال‌مادرید، پاری‌سن‌ژرمن، منچسترسیتی
مبلغ احتمالی: 50 تا 70 میلیون پوند