پلازا مگ/ لزوما ضبط مکالمات تلفنی به دلایل امنیتی نخواهد بود بلکه گاهی دلایل دیگری دارد. در این زمینه سامسونگ آپدیتی در گوشی های گلکسی S9 و S9 پلاس منتشر کرده است.


ضبط مکالمات تلفنی معمولاً با اهداف مختلفی صورت می‌گیرد. علاوه بر دلایل امنیتی و شنود می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است شما مکالمه‌ی کاری مشخصی را ضبط کرده و پس از اتمام مکالمه بخواهید آن را گوش می‌دهید. مفهوم امکان ضبط مکالمات تلفنی در گوشی‌های هوشمند، موضوع جدیدی نیست. پیش از عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند، برخی از محصولات موبایلی از جمله سونی اریکسون امکان ضبط مکالمه را داشتند ولی با صدای بوق‌های آزادی که در حین مکالمه به گوش می‌رسید، مخاطب متوجه ضبط مکالمه می‌شد. در حال حاضر به لطف وجود گوشی‌های هوشمند می‌توانید بدون متوجه شدن مخاطب، صدا را ضبط کنید.

سامسونگ آپدیت تازه ای برای کاربران گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس معرفی کرده است که امکان ضبط مکالمات تلفنی داخلی در آن وجود دارد. آخرین نسخه این آپدیت به شماره G960FXXU1BRE5 و G965FXXU1BRE3 منتشر می‌شود و قرار است بزودی برای کاربران کشورهای روسیه، سوئیس، اسپانیا، رومانی، هلند، و انگلستان عرضه شود. آپدیت ذکر شده بسته به مکان و مخابرات به زودی در سایر کشورها نیز قابل عرضه خواهد بود.

در آپدیت جدید کمپانی سامسونگ خبری از باگ های قبلی نیست، عملکرد ارتقا یافته و قابلیت ضبط مکالمات تلفنی به آن اضافه شده است. البته بخاطر داشته باشید که امکان جدید ضبط تماسهای تلفنی تمام مناطق را پوشش نمی‌دهد. کاربران نیز باید توجه داشته باشند که آپدیت اخیر بسته به قوانین شنود و ضبط تماس های تلفنی منطقه محل سکونت قابل دسترسی خواهد بود، در صورت استفاده از این قابلیت جدید توصیه می کنیم که حتما طرف مقابل را از ضبط شدن تماس تلفنی اش مطلع سازید. در بسیاری از کشورها ضبط مکالمه تلفنی بدون اطلاع طرف مقابل غیرقانونی است و جرم محسوب می شود. به همین علت تولیدکننده‌های تجهیزات (OEM ها) معمولا قابلیت ضبط مکالمات تلفنی را به تمام گوشی‌ها اضافه نمی کنند.

با تمام این اوصاف اگر همچنان تمایل به استفاده از قابلیت ضبط مکالمات صوتی دارید اپلیکیشن های زیادی در گوگل پلی استور موجود هستند که این امکان را دراختیار شما قرار خواهند داد. همچنین می توانید از برنامه ضبط مکالمه تلفنی ACR استفاده کنید. این برنامه در دو نسخه به صورت رایگان و نسخه پولی 99 دلاری برای اندروید ارائه می شود. بدین ترتیب، در صورتی که سامسونگ ضبط مکالمات تلفنی در منطقه محل سکونت شما را پوشش نمی دهد استفاده از سایر اپلیکیشن‌ها جایگزین خوبی خواهد بود.