تسنیم/ یک مقام شرکت لوک اویل، دومین شرکت بزرگ تولید نفت روسیه اعلام کرد، این شرکت تصمیم گرفته فعلا طرح های توسعه پروژه ها در ایران را به دلیل تهدید ناشی از تحریم های آمریکا پیگیری نکند.

بانک سوئیسی بی سی پی هم در واکنش به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران اعلام کرد، تراکنش های جدید خود با ایران را به حالت تعلیق در آورده و در حال پایان دادن به فعالیت های خود مرتبط با این کشور است. به گفته اتحادیه اصلی صادر کنندگان هند،دو بانک هندی نیز در واکنش به تهدیدات ناشی از تحریم های جدید آمریکا علیه ایران از صادر کنندگان خواسته اند تا ماه اوت تراکنش های مالی خود با ایران را به اتمام برسانند.

لوک اویل روسیه فعالیت در ایران را متوقف کرد
یک مقام شرکت لوک اویل گفت: «با توجه به تحولات جدید، من حدس می زنم که خیلی زود است بخواهیم بگوییم برنامه های ما (در مورد ایران) چه خواهد بود. (اما) اساسا ما در حال حاضر همه چیز را به حالت تعلیق درآورده ایم.»به گفته این مقام شرکت لوک اویل، تمرکز شرکت همچنان روی فعالیت های داخلی خود است. شرکت لوک اویل در طی ماه های گذشته در حال مذاکره با ایران بر سر توسعه میدان های نفتی آب تیمور و منصوری بوده است.


همکاری بانک سوئیسی بی سی پی با ایران تعلیق شد
به گزارش رویترز، به گفته منابع مالی، بانک بی سی پی که در سال1963 تاسیس شده، از جمله بازیگران فعال در زمینه تجارت کالا با ایران بوده است.

بانک بی سی پی در بیانیه ای با اشاره به تحریم های جدید خزانه داری آمریکا اعلام کرد: «ما تمام تراکنش های جدید مرتبط با ایران را بعد از 8 می (زمان اعلام خروج ترامپ از برجام) به حالت تعلیق در آورده ایم و فرآیند پایان دادن به همکاری ها با ایران در چهارچوب بیانیه اداره کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا را آغاز کرده ایم.»
این بانک مستقر در ژنو گفته، از تصمیم آمریکا به خروج از برجام تبعیت می کند و تمام فعالیت های کاری خود را مطابق با تحریم های وضع شده پیش خواهد برد.
اوایل ماه جاری میلادی، بانک دی زد آلمان هم گفته بود، تراکنش های مالی با ایران را در ماه جولای متوقف می کند.
به گفته منابع مالی و تجاری، ایران با دشواری های رو به افزایشی در زمینه دسترسی به سرمایه مواجه است. یک منبع مالی گفت: «خروج معدود بانک های خارجی ای که مایل به همکاری با ایران بودند، به ویژه در زمینه تامین مالی روابط تجاری، ضربه بزرگی محسوب می شود.»

بانک های هندی تحریم های آمریکا علیه ایران را اجرا می‌کنند
به گزارش رویترز، به گفته اتحادیه اصلی صادر کنندگان هند،دو بانک هندی در واکنش به تهدیدات ناشی از تحریم های جدید آمریکا علیه ایران از صادر کنندگان خواسته اند تا ماه اوت تراکنش های مالی خود با ایران را به اتمام برسانند.

سازمان فدراسیون صادر کنندگان هند گفته، بانک های ایندوس ایند و یو سی او که در زمینه تسهیل صادرات به ایران فعالیت دارند، تا 6 اوت به صادر کنندگان مهلت داده اند، معاملات خود را تسویه کنند.
آجای ساهای، مدیر سازمان فدراسیون صادر کنندگان هند گفت: «ایندوس ایند و یو سی او به صادر کنندگان گفته اند باید تا 6 اوت تمام روابط تجاری شان با ایران را به اتمام برسانند.»
بر اساس مکانیزمی که در سال 2012 به دلیل تحریم های آمریکا ایجاد شد، صادر کنندگان هندی عمدتا پول صادرات خود به ایران را به روپیه دریافت می کنند.
بانک ایندوس ایند در نامه ای به تاریخ 24 می از صادر کنندگان هندی خواسته تا این اظهاریه را از مشتریان خود ارائه کنند که کل تراکنش های اعتبارات اسنادی صادراتی تا قبل از 6 اوت 2018 کامل خواهد شد.
یک صادر کننده کالاهای هندی به ایران از شرایط پیش آمده ابراز نگرانی کرد و گفت، من پرداخت هایی برای نیمه دوم ماه اوت دارم.
این صادر کننده که نخواست نامش فاش شود گفت: «چطور یک صادر کننده احساس امنیت کند؟ من نمی دانم که آیا پولم را خواهم گرفت یا نه.» وی گفت، پرداخت پول صادرات به ایران معمولا بین یک ماه تا 45 روز زمان می برد.
صادر کنندگان هندی پول کالاهای صادراتی خود را از محل پول نفت ایران که در نزد بانک یو سی او به روپیه نگهداری می شود دریافت می کنند.
بانک یو سی او هم در نامه ای به تاریخ 29 می برای صادر کنندگان نوشته است: «پرداخت های بعد از تاریخ 5 اوت مشمول محدودیت های تجاری و ارزی ناشی از تحریم های آمریکا و دستورالعمل های دولت هند در تاریخ مطالبه قرار خواهد گرفت.»
رئیس بانک یو سی او گفته، بانک وی مکانیزم پرداخت به روپیه را ادامه می دهد. وی از توضیح بیشتر در مورد نامه ارسالی از سوی بانک یو سی او خودداری کرد و گفت، ایران 18 میلیارد روپیه پول در نزد بانک ما دارد.