آفتاب یزد/ متن پیش رو در افتاب یزد منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست



مردی که دراین ماه‌ها و تا پیش از دستگیری یاران بهاری اش هر روز پیامی منتشر می‌کرد و عرصه تلگرام و شبکه‌های مجازی را با گفت‌وگوهای تصویری و سخنرانی‌های جنجالی و خط و نشان‌های گاه و بیگاه درنوردیده بود و نامه‌نگاری‌هایش شهره آفاق شده و طرفداران و مخالفانش به قصد اسطوره‌سازی یا تحقیر و تخریب او اعتراضاتش را دست به دست می‌چرخاندند این روزها دیگر مثل سابق سر و کله‌اش پیدا نیست.
محمود احمدی‌نژاد که با دستگیری بقایی و مشایی و زندانی شدن‌شان انتظار می‌رفت با دست فرمانی یاد و خاطره بگم بگم‌ها را زنده نگه دارد، این روزها آرام‌تر از همیشه، مجموعه فعالیت‌هایش تنها به اینستاگرام ختم شده است.

آخرین فعالیت‌ها
جدیدترین نما و حضور احمدی نژاد در یک مکان برای سخنرانی مربوط به هفتم خرداد و دیدارش با جمعی از هنرمندان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه به مناسبت ماه مبارک رمضان در محمودیه تهران است . جایی که در آن حضور چهره‌هایی مثل رضا ایران‌منش هنرپیشه جانباز کشورمان و آغوش گرفتن احمدی نژاد بسیار به چشم آمد اما هنوز متن درستی از سخنرانی‌هایی که احمدی نژاد در این روز داشته، منتشر نشده است .
آخرین باری که سخنرانی‌های احمدی نژاد به شکل رسانه‌ای سرو صدا به پا کرد مربوط به اظهارات او در بیست و پنجم اردیبهشت‌ماه پیرامون برجام، پس از ماجرای خروج ترامپ از توافق هسته‌ای است. احمدی‌نژاد در اینباره به روایت‌هایی از این موضوع پرداخت و البته سیاست‌های سیاست‌ورزان دولت روحانی را نیز به سخره گرفت و نتیجه به ثمر نرسیدن برجام را نیز همین ساده‌اندیشی توصیف کرد. اما علیرغم این سخنان، گونه حرف‌های او با اظهارات چند هفته پیشترش و خط و نشان‌ها برای مسئولین کشوری متفاوت بود.
شاید همین مواضع آرام تر احمدی نژاد در این ایام است که حالا بعضی افراد مانند ابراهیم فیاض فعال سیاسی اصولگرای مخالف او را بر آن داشته تا بگوید:
«من احمدی‎نژاد را می‌شناسم، او مثل ترامپ حسابی ترسیده است. ترامپ همین قدر که بلوف می‌زند به شدت هم ترسو است.»
وی به خبرآنلاین می‌گوید: شاید احمدی‌نژاد خیالاتی که در ذهنش می‌بافد را به زبان بیاورد و مدعی شود «در آستانه ظهور هستیم» اما واقعیت، مسئله دیگری است.

ترس از دستگیری؟
اما آیا واقعا آنچه که باعث سکوت این روزهای احمدی نژاد شده را باید ناشی از ترس او از دستگیری دانست؟
شاید حرف‌های چند روز پیش ذوالنور نماینده اصولگرای مجلس در اینباره را بتوان یک پاسخ به این سوال یا فرضیه‌ای دیگر برای موضع‌گیری‌های آرام‌تر این روزهای احمدی نژاد دانست. زمانیکه از ذوالنور سوال می‌شود، چرا درباره بیانیه دادن‌های احمدی نژاد واکنشی نشان نمی‌دهید، می‌گوید: مگر آن بیانیه دادن‌ها چه تاثیری ایجاد کرد؟
حقیقت این است که اگرچه اظهارات احمدی نژاد در سطح شبکه‌های مجازی سر و صدای زیادی پیدا می‌کرد و بیانیه دادن‌های تلویحی برای تجمعات و شعار دادن‌ها به نفع او، در سرتاسر کشور پخش می‌شد اما بازدهی بیرونی که این موضوع داشت کمتر از آن چیزی بود که احمدی نژادی‌ها به خاطرش تا به امروز هزینه داده‌اند.
رئیس دولت دهم با حمله به سران قوا، نامه‌زدن‌های معنادار و پشت سرهم، تا جایی پیش رفت که عده‌ای شائبه احتمال خروج او از مجمع تشخیص و یا حتی دستگیری‌اش را نیز مطرح کردند ، عرصه روز به روز براحمدی نژاد تنگ تر و تنگ تر شد و او علیرغم این همواره تندتر می‌تازید و مردم را تشویق به برگزاری تجمعاتی به نفع آزادی مشایی و بقایی می‌کرد اما با تمام هزینه‌هایی که دراین مدت به جان و دل خرید ولی مردم او را همراهی نکردند تا برای مسئولین حاکم کشور، یک چالش جدی بیافریند .
شاید دلیل موضع‌گیری‌های امروز احمدی‌نژاد نیز همین باشد، اینکه او دریافت که موضع‌گیری‌های تندش چیزی جز هزینه سازی بیشتر بدون خروجی مفید برای او ندارد.
شاید از همین روست که او تلاش داشته این روزها خط مشی خود را لااقل برای مدتی تغییر دهد.