خبر ورزشی/ در پایان بازی رئال‌مادرید-لیورپول در فینال شنبه شب لیگ قهرمانان اروپا در کیف، کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی رئال در کنار زمین صحبت‌هایی جنجالی بر زبان آورد و گردوخاکی اساسی به راه انداخت و بعد در میکسدزون گفت که شاید زمان مناسبی برای این حرف‌ها نبوده.


صحبت‌های کریس در کنار زمین:
*بازی فینال: مهم، برد و پیوستن به تاریخ بود. باید رو به جلو پیش برویم.

*پروژه مدنظرت این است؟: الان باید لذت ببریم. در روزهای آتی پاسخ این سؤال هوادارانی که در کنارم هستند را خواهم داد. بودن در اینجا زیبا بود.
*بوی خداحافظی می‌آید؟: در روزهای آتی پاسخ خواهم داد. الان باید از لحظه لذت برد. آینده هیچ بازیکنی مهم نیست. ما تاریخ‌ساز شدیم.
*جدیت فراوان: از لحظه لذت ببرید‌؛ از تیم. آینده بازیکنان مهم نیست. در روزهای آتی حرف خواهم زد.
*تردید داری؟: تردیدی ندارم. مهم نیست. باید استراحت کرد، به اردوی تیم ملی رفت و در هفته‌های آتی...
*از گل نزدنت ناراحتی؟: کی؟ من؟ شاید بهتر باشد نام چمپیونز لیگ به CR7 چمپیونزلیگ تغییر کند. چه کسی بیشترین قهرمانی‌های چمپیونز را دارد و بیشترین گل‌ها را زده؟
پس از آن کریس در میکسدزون سعی کرد تا کمی حرف‌هایش را تلطیف کند. این گزیده‌ای از صحبت‌های کریس در میکسدزون است:
*صحبت‌های کنار زمین اشتباه بود؟ شاید اصل حرفم را زدم و شاید هم نباید این حرف‌ها را می‌زدم. این‌ها را گفتم تا کمی راحت شوم. فکر نمی‌کردم که حرف‌هایم این‌قدر نافذ باشد. الان ترجیح می‌دهم حرف نزنم. الان شادیم چون کار فوق‌‌العاده‌ای انجام داده‌ایم و لحظات بی‌نظیری است. خیلی خوشحالم چون می‌دانم که این مهم‌ترین تورنمنت ممکن است و شرایط فردی بازیکنان مهم نیست. بعدها فرصت صحبت پیدا خواهم کرد‌؛ در اردوی تیم ملی فرصت خواهم یافت.
*آینده: الان زمان حرف زدن نیست. یک هفته استراحت می‌کنم و بعد به تیم ملی ملحق می‌شوم. من حرف‌هایم را زدم و شاید نباید این کار را می‌کردم ولی اتفاقی خواهد افتاد. الان زمان مناسبی نیست ولی من صادق بودم. در طول یک هفته آینده، حرف‌هایی خواهم زد‌ چون هواداران همیشه از من حمایت کرده‌اند و در قلبم جای دارند.
*زمان نامناسب: الان زمان مناسبی نبود. نمی‌خواهم از ارزش کارهای رئال بکاهم. سه قهرمانی متوالی در اروپا، لحظات بی‌نظیری است اما من همیشه صادق بوده‌ام. زیاد حرف نمی‌زنم ولی وقتی حرف می‌زنم، حرفم را می‌گویم. قطعاً باید چیزی بگویم ولی الان زمان مناسبش نبود. هرچند از گفتن این حرف‌ها پشیمان نیستم. وقتی صادق باشی... چه می‌شود؟ باید تحمل کنی، تحمل کنی ولی ناگهان کنترل از دستت درمی‌رود. برخی شرایط نتیجه گذر زمان هستند و بعضی مسائل را نمی‌توان با پول حل کرد. حرف خواهم زد. من صادق هستم و اصلاً بحث جوگیر شدن نیست. با مدیربرنامه‌هایم هم صحبت کردم.
*مشکل چیست؟: به گذشته‌ها برمی‌گردد. بحث پول نیست. قبل از این هم به تاریخ پیوسته بودم ولی الان بیشتر! ناراحت نیستم‌ چون می‌دانم که چه کارهایی برای باشگاه انجام داده‌ام. نمی‌خواهم این لحظات بی‌نظیر را که در کنار هم‌تیمی‌هایم رقم زدم، حذف کنم چون همه ما قهرمانیم.
*بحث آمدن احتمالی نیمار است؟: من 5 قهرمانی در لیگ قهرمانان دارم و 5 توپ طلا فتح کردم. به کسی حسادت نمی‌کنم.
*فلورنتینو؟: چیزی برای گفتن در مورد او ندارم. با فلورنتینو حرف زدم و به او تبریک گفتم. به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای.
*سال آینده در مادرید؟: نمی‌توانم هیچ چیزی را قطعاً بگویم. پنهان نمی‌شوم و در روزهای آتی حرفم را خواهم زد. زندگی فقط افتخار نیست. شاید نباید حرف می‌زدم. تنها چیزی که می‌خواستم، این بود که بیش از پیش به تاریخ بپیوندم.
همه افتخاراتی که کریس درکیف کسب کرد
بدون هیچ تردیدی باید کریس را پادشاه لیگ قهرمانان اروپا دانست‌؛ اگرچه او در فینال کیف موفق به گلزنی نشد اما توانست برای هفتمین بار، برترین گلزن یک فصل لیگ قهرمانان اروپا لقب گرفته و به سومین قهرمانی متوالی‌‌اش در لیگ قهرمانان اروپا دست بیابد که پنجمین قهرمانی اروپایی کارنامه ورزشی‌‌اش نیز به حساب می‌‌آید.

برابری با قهرمانی‌های اروپایی بارسا
کریس حالا با 5 قهرمانی اروپایی، پرافتخارترین بازیکن فعلی شاغل در فوتبال اروپاست و با رکورد قهرمانی‌های اروپایی باشگاه‌های پرافتخاری مثل لیورپول، بایرن و بارسلونا برابری کرده است. تنها 2 تیم هستند که قهرمانی‌های اروپایی‌شان بیشتر از کریستیانو رونالدو است؛ رئال‌مادرید (13) و میلان (7).

ستاره پرتغالی اولین قهرمانی اروپایی‌‌اش را در سال 2008 با پیراهن منچستریونایتد تجربه کرد و پس از آن در سال‌های 2008، 2014، 2016، 2017 و 2018 با رئال قهرمان اروپا شد حالا قهرمانی‌های اروپایی کریس با اسطوره‌ای مثل مالدینی (5 قهرمانی) برابری می‌کند و رسیدن به رکورد پاکو خنتو (پرافتخارترین بازیکن با 6 قهرمانی اروپایی) را نشانه گرفته.
بیشترین فینال‌های لیگ قهرمانان
کریس حالا نامش را در کنار پائولو مالدینی به عنوان بازیکنانی که بیشترین حضور در فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا را داشته‌اند می‌بیند. هردوی این بازیکنان در شش فینال لیگ قهرمانان حضور داشته‌اند. کریس در 5 تا از این 6 فینال برنده بوده (4 برد با رئال‌مادرید) و تنها در یک فینال لیگ قهرمانان اروپا طعم ناکامی را چشیده که آن هم در سال 2009 مقابل بارسلونای گواردیولا در رم بود. اگر علاوه بر لیگ قهرمانان اروپا، تورنمنت قدیمی جام اروپا را هم به حساب بیاوریم، خنتو در 8 فینال حضور یافته و مالدینی هم همین‌طور (6 حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا و 2 حضور در جام اروپا) و دی‌استفانو 7 بار در فینال به میدان رفته.

رکورد گلزنی
اگرچه کریس نتوانست در فینال کیف رکورد گلزنی در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا را جابه‌جا کند ولی او با زدن 15 گل در این فصل، آقای گل این فصل لیگ قهرمانان اروپا شد و تنها 2 گل دیگر با رکورد شخصی‌‌اش در فصل 2014-2013 اروپایی که بهترین رکورد گلزنی یک بازیکن در یک فصل از تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپاست، فاصله داشت.
کریس در عین حال برای هفتمین بار آقای گل یک فصل لیگ قهرمانان اروپا شد.
5 چمپیونزلیگ و 5 توپ طلا
این قهرمانی پنجمین قهرمانی اروپایی کارنامه ورزشی کریس رونالدو بود و حالا با فتح این جام او به سمت افتخار دیگر، یعنی کسب ششمین توپ طلایش در دنیای فوتبال خیز برمی‌دارد اما همین حالا هم ویترین افتخارات مملو از درخشش است: پنج جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و 5 توپ طلا

کسی دلیل رفتار کریس را درک نکرد
دلیل دلخوری کریس چیست؟
این‌طور به نظر می‌رسد که کریس از اینکه فلورنتینو پرس هنوز حاضر به تمدید قرارداد او نشده، دلخور است. آخرین تمدید قرارداد کریس در نوامبر2016 بود که طی آن او سالانه 22 میلیون یورو خالص دستمزد می‌گیرد. پس از آن، مسی با تمدید قراردادش رقم دستمزدش را دو برابر کرد و نیمار سالانه 37 میلیون یورو از پی‌اس‌جی حقوق می‌گیرد. در نتیجه بازبینی در قرارداد کریس اتفاقی است که باید دیر یا زود رخ می‌داد و با این کار احتمالاً دلخوری‌های موجود از بین خواهد رفت.

واکنش هم‌تیمی‌های کریس
بمبی که کریس رونالدو در پایان فینال کیف انداخت، تا حدودی جشن رئالی‌ها را متشنج کرد و باعث ایجاد دلخوری زیادی شد. آنچه که برای کسی قابل درک نیست، این است که کریس چرا این زمان شاد را برای این صحبت‌ها برگزید. بعد از سومین قهرمانی متوالی رئال در لیگ قهرمانان اروپا و چهارمین قهرمانی اروپایی‌شان در 5 فصل اخیر و دوگانه طلایی رئالی‌ها در رقابت‌های اروپایی فوتبال و بسکتبال که تاکنون در هیچ باشگاهی رخ نداده بود. هرچند که این گلایه‌های او در رختکن برای بازیکنان عادی است اما زمان بر زبان آوردن این صحبت‌هاست که سبب دلخوری هم‌تیمی‌هایش شده.

سرخیو راموس کاپیتان تیم در صحبت‌هایی گفت: «کریستیانو هیچ‌جا بهتر از اینجا نخواهد بود.»
خیلی‌ها بر این باورند که کریس باید چند روزی صبر می‌کرد و بعد این صحبت‌ها را بر زبان می‌آورد.
جشن کریس در کنار اعضای خانواده
در شب جشن رئالی‌ها در کیف کریس یک بار دیگر نشان داد که علایق شخصی‌‌اش مهم‌تر از علایق تیمی است. کریس در حالی در گوشه‌ای از زمین و به دور از هم‌تیمی‌هایش این قهرمانی را با اعضای خانواده و دوستانش جشن گرفته بود که هم‌تیمی‌هایش در ورزشگاه المپیک شهر کیف دور افتخار می‌زدند.

در تمامی لحظات کریس عدد 5 را با انگشتان دستش نشان می‌داد و در مقابل دوربین‌های عکاسان، دوستان و مادر و خواهرهایش دائماً عدد 5 را به نمایش می‌گذاشت که حکایت از پنج قهرمانی اروپایی او داشت.