فارس/عضو هیات مدیره و مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم در محل حادثه آتش‌سوزی بازار قدیم درگهان قشم، اظهار داشت: از همان دقایق اولیه حادثه، آتش نشانان قشم و دیگر نقاط همجوار به محل اعزام شدند و عملیات اطفای حریق در کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز شد.


عبدالجواد کمالی ادامه داد: برای مهار کامل آتش‌سوزی که همچنان دود ناشی از آن فضای منطقه را فراگرفته، هماهنگی‌های لازم انجام شد و آتش نشانان از بندرعباس به بازار قدیم درگهان قشم اعزام شدند.
کمالی خاطرنشان کرد: براساس گزارش‌های رسیده از گروه‌های امدادی در این حادثه هفت نفر مصدوم شدند که با تلاش نیروهای امدادی همه آنها درمان و با اوضاع عمومی مساعد مرخص شدند.
گفتنی است، بخشی از بازار قدیم درگهان قشم از ساعتی قبل دچار حریق شد که از همان دقایق اولیه حادثه، فرماندار قشم، اعضای شورای شهر درگهان، فرمانده نیروی انتظامی و دیگر مسؤولان در محل حادثه حضور یافته و مشغول بررسی شرایط هستند.
براساس گزارش‌های موجود، ازدحام کسبه و صاحبان کالا به منظور نجات بخشی از کالاهایشان از حریق، روند امدادرسانی را دچار مشکل کرده بود که با حضور به موقع نیروهای راهنمایی و رانندگی این مساله مدیریت و جمعیت متفرق شدند.
بازار قدیم درگهان در سال‌های گذشته نیز دچار حریق شده و طی آن بیش از یکصد باب واحد صنفی به صورت کامل در آتش سوختند.