آخرین خبر/ مراکش پس از 20 سال به جام جهانی بازگشته است. آنها در گروه دشواری قرار دارند، و امیدوارند که بتوانند از دو تیم اروپایی اسپانیا و پرتغال امتیاز بگیرند؛ به‌ویژه که تجربه پیروزی مقابل پرتغال در جام‌ جهانی را دارند.


مربی
هروه رنار – او اولین مربی‌ای است که توانسته با دو کشور مختلف فاتح جام ملت‌های آفریقا شود. رنار چهره‌ای محترم در قاره آفریقا و سراسر دنیا است. او در سال 2016 مربی مراکش شد و شیرهای اطلس را برای اولین بار پس از سال 1998 به جام جهانی رساند.
ستاره
مهدی بن‌عطیه – مدافع یوونتوس بیش از 50 بازی برای تیم ملی مراکش انجام داده است و در مرحله مقدماتی هم نقش پررنگی در صعود تیمش داشت.
نحوه صعود
آنها تیم اول گروه C در مرحله مقدماتی جام جهانی در منطقه آفریقا شدند. مراکش با پیروزی مقابل ساحل عاج در آخرین روز مسابقات به جام جهانی راه یافت. تیم برنده آن بازی جواز حضور در جام جهانی 2018 را کسب می‌کرد.

گل صعود
مراکش در آخرین بازی‌اش مقابل ساحل عاج با یک تساوی هم صعود می‌کرد، اما با گل مهدی بن‌عطیه روی یک ضربه کرنر توانست پیروز شود.
تاریخچه
مراکش چهار بار در جام‌های جهانی حاضر شده که آخرین بار در سال 1998 بوده است. بهترین عملکرد آنها هم حضور در جمع 16 تیم برتر در جام جهانی 1986 بود.
نکته جالب
مراکش برای میزبانی جام جهانی 2026 اقدام کرده است، و رقیب آنها پیشنهاد مشترکی از سوی کانادا، مکزیک و آمریکا است. تصمیم نهایی درباره میزبان این مسابقات در 23 خرداد اعلام خواهد شد.
بهترین لحظه
مراکش پس از تساوی بدون گل مقابل لهستان و انگلیس در مرحله گروهی جام جهانی 1986، پرتغال را سه بر یک شکست داد. این اولین پیروزی آنها در تاریخ جام جهانی بود و این تیم را به مرحله یک‌هشتم نهایی فرستاد. اما آنها در آن مرحله مقابل آلمان غربی یک بر صفر باختند. آلمان در نهایت نایب‌قهرمان شد.
بازیکنی که اسمش را نشنیده‌اید
حکیم زیاش – این هافبک آژاکس از سال 2015 در تیم ملی مراکش بازی می‌کند و در 15 بازی ملی، 8 گل به ثمر رسانده است.
لیگ
مسابقات «بطوله» مراکش از 16 تیم تشکیل می‌شود که دو تیم اول آن به لیگ قهرمانان آفریقا می‌روند.
رنگ پیراهن
اول: قرمز و سبز؛ دوم: سبز و قرمز
برنامه بازی‌ها
ایران (25 خرداد، 19:30، سن‌پترزبورگ)، پرتغال (30 خرداد، 16:30، مسکو)، اسپانیا (4 تیر، 22:30، کالینینگراد)