باشگاه خبرنگاران/ نماینده مشهد گفت: وکلای ملت از اینکه دولت در این سطح نمایندگانی را برای بررسی سوال از رئیس جمهور فرستاده بود، شوکه شدند.



حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نمایندگان درخواست کننده سوال از رئیس جمهور در جلسه امروز، از پاسخهای معاون حقوقی و معاون پارلمانی رئیس جمهور قانع نشدند.

وی ادامه داد: جنیدی و امیری اظهارات تازه‌ای نسبت به گذشته نداشتند، لذا بالاتفاق دوستان عدم اقناع خود را نسبت به این توضیحات اعلام کردند و اکنون کمیسیون اقتصادی باید گزارش این سوال را به هیئت رئیسه مجلس ارائه کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی در واکنش به اظهار نظر امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور مبنی بر اینکه اظهارات درخواست کنندگان سوال از رئیس جمهور حقوقی نبوده است، اظهار کرد: آنها تفسیری از قانون ارائه کردند که در مقابل نص صریح قانون اساسی وارد نبود، ما تلاش‌های دولت را درباره حل مشکلات موسسات مالی و اعتباری نادیده نمی‌گیریم، اما انتظار داریم به جای زیرسوال بردن افراد یا مسائل دیگر به دنبال حل و پاسخ مشکلات مردم باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات تاکید کرد: این روحیه به نظر بنده اساسا با شعارهایی که آقای روحانی در انتخابات درباره آزادی حق انتقاد و اعتراض از سوی مردم می‌دادند، متفاوت است، از یکسو این شعار را سر می‌دهند و از سوی دیگر اجازه پرسیدن این سوال را نمی‌دهد، یا واقعا روحانی با دادن این شعارها کارهای تبلیغاتی می‌کند یا اینکه اگر می‌خواهد واقعا به اظهارات خود پایبند باشد بیاید درباره موضوعی که چند میلیون نفر را درگیر و زندگی بسیاری از آنها را متلاشی و ناامیدی گسترده‌ای را در میان مردم ایجاد کرده، پاسخ دهد.

پژمان‌فر اظهار کرد: دولت از مردم کمک بخواهد و با جان و مال آنها اینطور بی‌رحمانه برخورد نکند، امروز کسانی از سوی دولت در جلسه بررسی سوال از رئیس جمهور حضور یافتند که اشراف کاملی نسبت به مسئله نداشتند.

وی افزود: توضیحات وزیر اقتصاد وقتی نتوانست درباره موسسات مالی برای نمایندگان قابل قبول باشد آنگاه اظهارات معاون پارلمانی‌که خودش می‌گوید به اندازه رئیس یک شعبه بانک اختیار و قدرت ندارد، می‌تواند مورد قبول باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات بیان کرد: قطعا دولت باید برای هفته آینده دو نماینده قوی‌تر در جلسه بررسی سوال از رئیس جمهور بفرستد، حتی امروز هم نمایندگان از اینکه دولت در این سطح نمایندگانی را برای بررسی سوال از رئیس جمهور فرستاده، شوکه شدند.