ترنجی/ می دانیم سامسونگ در بازار چین روزهای خوبی را سپری نمی کنداما این دلیل نمی شود که دست از آن بکشد!

یک هفته پیش بود که گلکسی اس 8 لایت قرمز و مشکی در رندرهای رسمی لو رفت و تقریبا از رونمایی چنین دستگاهی مطمئن شده بودیم. بزرگترین ایرادی که به آن گرفته می شداما نام گلکسی اس 8 لایت بود! اینکه وقتی گلکسی اس 8 از تیتر اخبار محو شده است و گلکسی اس 9 روی استیج می درخشد چرا دوباره چنین نامی؟ خب سامسونگ این نگرانی را برطرف کرده است و دستگاهی با نام گلکسی اس لایت لاکچری (S Lite Luxury) را رسما برای بازار چین معرفی شده است. 

گلکسی اس لایت لاکچری دقیقا همان دستگاهی است که به عنوان گلکسی اس 8 لایت لو رفته بود، از طراحی بگیرید تا مشخصات سخت افزاری. بازار چین جدیدا خیلی روی چیپست حساس نیستند و اگر شما اسنپدراگون 660 روی موبایل خود داشته باشید اما باقی دستگاه در کلاس پرچمدار ظاهر شود و قیمت ارزان تری داشته باشد، می تواند فروش بهتری را تجربه کند.

گلکسی اس لایت لاکچری با چیپست اسنپدراگون 660 با 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی که قابل ارتقا با کارت حافظه جانبی است ارایه می شود. دوربین ها این بار برای دوربین اصلی ارتقا در اندازه تصویر‌ (و نه لزوما در کیفیت) به 16 مگاپیکسل و دوربین سلفی دارای فوکوس خودکار 8 مگاپیکسلی به کار رود. با توجه به مشخصات لبه بالای دستگاه حدس حضور حسگر عنبیه چشم تایید می شود.

در حقیقت گلکسی اس لایت لاکچری می تواند عنوان اولین موبایل میان رده سامسونگ با نمایشگر دو لبه خمیده را نیز از آن خود کند. اندازه این نمایشگر 5.8 اینچ و برابر اندازه نمایشگر گلکسی اس 8 است و رزلوشن آن برابر FHD+ و کمتر از گلکسی اس 8 در نظر گرفته شده است. قاب پشتی نیز کاملا شبیه به گلکسی اس 8 شیشه ای و دو لبه خمیده است که متاسفانه عادت حسگر اثرانگشت در نقطه کرنر را از یاد نبرده است!

بلوتوث 5.0، اندروید 8.0 و باتری 3000 میلی آمپری و هندزفری AKG درون جعبه از دیگر مشخصات قابل ذکر گلکسی اس لایت لاکچری است. نظر شما درباره گلکسی اس لایت لاکچری چیست؟ هنوز اطلاعی درباره ارایه شدن در بازارهای دیگر در دست نیست.