خانه ملت/ عضو فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی مجلس اعتقاد دارد با توجه به اینکه رئیس بانک مرکزی ایران از جمله مقامات برتر اقتصادی محسوب می شود، آمریکایی ها با قرار دادن نام وی در لیست تحریم ها تلاش کردند جامعه بین الملل از مبادله مالی با ایران اسلامی بترسانند.


عزت الله یوسفیان ملا در واکنش به تحریم های جدید وزارت خزانه داری آمریکا علیه کشورمان، گفت: با توجه به اینکه رئیس بانک مرکزی ایران از جمله مقامات برتر اقتصادی کشور محسوب می شود، آمریکایی ها با قرار دادن نام وی در لیست تحریم ها تلاش کردند جامعه بین الملل از مبادله مالی با ایران اسلامی بترسانند.
نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران به هرکشور، شخص حقیق و حقوقی می توان کمک کند و قرار نیست طبق تعریف ایالات متحده مبنای ارتباطمان با کشورها را برنامه ریزی کنیم، اظهارکرد: برای اعمال تحریم مسئولان بانک مرکزی از ادعای حمایت مالی از حزب الله لبنان از طریق سپاه پاسداران عنوان شده است؛ باید اذعان کرد که تعریف ایران اسلامی با تعریف ایالات متحده از تروریست متفاوت است.
وی ادامه داد: آمریکایی ها اعتقاد دارند هر فرد یا کشوری علیه انها اقدام به ترور نکند، تروریست نخواهد بود اما هر فردی خلاف این جهت حرکت کند در لیست تروریست ها قرار می گیرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بر این اساس هر بیگناهی که مورد هجمه قرار بگیرد و کشته شود، ترور محسوب می شود و سازمان های آزادی بخشی که به منافع رژیم اشغالگر قدس خدشه وارد می کنند را سازمان های آزادی بخش و مبارز می دانیم و تروریست تلقی نمی شوند.
عضو فراکسیون نمایندگان مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین مجموعه هایی مانند حزب الله، بدر و غیره مجموعه های تروریستی محسوب نمی شوند از این رو باید گفت که ترامپ در تلاش است تا صرفا فضاسازی منفی علیه کشورمان انجام دهد.
دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی ایران و معاون بخش بین الملل وی را با ادعای حمایت مالی از حزب الله لبنان از طریق سپاه پاسداران مورد تحریم قرار داد.