شهر سخت افزار/ مدتی است که شایعاتی در مورد iPhone SE 2 به گوش می‌رسد و در گوشه و کنار از آن صحبت می‌شود.

از سال گذشته، مخصوصا بعد معرفی iPhone X، شرایط اندکی تغییر کرد. همان‌طور که پیش‌تر خواندید، گفته شده‌است این گوشی دارای طراحی بدون حاشیه و ناچ مشابه به iPhone X خواهد بود. تقریبا تمامی منابع پیش بینی می‌کنند این گوشی شهریور امسال در کنار سایر آیفون‌ها معرفی می‌شود.

به لطف یکی از سازندگان لوازم‌ جانبی که چندی پیش رندری از این گوشی منتشر کرد، اکنون تصویری نزدیک‌تر به واقعیت داریم، ولی چند سوال بدون پاسخ باقی مانده است.

طراحی ناچ به چه صورت خواهد بود
بر اساس اطلاعات موجود و عکس‌های پیشین iPhone SE 2 از طراحی متفاوتی در بخش ناچ استفاده می‌کند. طراحی ناچ این دستگاه اندکی زاویه‌دار تر، با گوشه‌هایی تیز تر نسبت به iPhone X خواهد بود. این طراحی با فرم مکعبی این دستگاه همخوانی دارد و استفاده از چنین ناچی چندان هم دور از ذهن نیست.


گفته می‌شود که ناچ این دستگاه به تکنولوژی Face ID نیز مجهز خواهد بود. این موضوع به خاطر عدم وجود دکمه فیزیکی هوم در این دستگاه مطرح شده ولی مشخص نیست این دستگاه به سیستم تشخیص چهره پیشرفته سه بعدی و یا سیستم ساده‌تر و دوبعدی مجهز خواهد شد.

قسمت پشتی از جنس شیشه به همراه قابلیت wireless charging، فاقد جک 3.5 میلی‌متری صدا
یکی دیگر از مواردی که در مورد iPhone SE 2 به گوش می‌رسد، استفاده از شیشه در قسمت پشتی است که امکان شارژ بی‌سیم را برای این دستگاه فراهم می‌کند. همان‌طور که می‌دانید اپل هنگامی که تصمیم به حذف یک تکنولوژی از دستگاه‌های خود می‌گیرد درآینده از تصمیم خود عقب نشینی نمی‌کند و دوباره اقدام به استفاده از آن نمی‌کند. بنابراین انتظار می‌رود این گوشی فاقد جک 3.5 میلی‌متری صدا باشد که چندان هم غافلگیر کننده نیست.

شایعات حاکی از اندازه کاملا برابر iPhone SE 2 با iPhone SE هستند. این یعنی این دستگاه دارای ابعادی برابر 123.8 x 58.6 x 7.6 میلی‌متر خواهد بود. انتظار می‌رود این دستگاه دارای وزنی مشابه با نسخه قبلی و در حدود 113 گرم داشته باشد. تغییر بزرگ این دستگاه نسبت به نسخه پیشین، حذف دکمه فیزیکی هوم و در نتیجه صفحه‌نمایش بسیار بزرگ‌تر است. همچنین انتظار می‌رود این دستگاه به ژست‌های حرکتی مشابه iPhone X مجهز شود.

تغییرات چندانی در طراحی این دستگاه نسبت به مدل قبلی صورت نگرفته است. همان طراحی مکعبی شکل و همان چینش دکمه‌های نسخه‌ی پیشین (دکمه پاور در بالا، دکمه های ولوم و دکمه بی‌صدا در سمت چپ) را در این مدل جدید نیز شاهد هستیم.