آخرین خبر/ تولیت آستان قدس رضوی در اختتامیه اجلاس بین المللی"افق نو": باید جبهه متحد یکتاپرستان علیه الحاد نوین تشکیل گردد.



سید ابراهیم رئیسی گفت: ویژگی نشست امسال «افق نو»، حضور حق طلبان و عدالت خواهان از کشورهای مختلف جهان در مشهد مقدس و در سایه حضرت رضا(ع) است.

وی افزود: بنیاگذار گفتگوی بین ادیان، حضرت رضا(ع) بودند و امروز باید با تاسی به سیره رضوی جلوه متحدی از یکتا پرستان علیه ظالمان و مستکبران و الحاد نوین رقم بزنیم.

رئیسی اظهار داشت: جریان سرمایه داری و الحادی امروز به دنبال از بین بردن همه حقوق انسان‌ها و ضایع کردن حقوق ملت‌هاست که نماد بارز آن عملکرد رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: مسیحیان، مسلمانان و یهودیان حق گرا موضوع فلسطین و آزادی قدس شریف را مهمترین دغدغه خود میدانند و امروز برای اینکه بدانیم چه کسی و چه جریانی در عالم عدالت خواه است باید ببینیم از فلسطین حمایت می‎‌کند یا نه؟

تولیت آستان قدس رضوی گفت: همان کسانی که در قرن گذشته با فروش فلسطین به انگلیسی ها آل سعود را در سرزمین مکه و مدینه تأسیس کردند، امروز می خواهند با فروش دوباره این آرمان و «قدس شریف» به آمریکا و صهیونیستها، آل سلمان را در این سرزمین مقدس تثبیت کنند.

رئیسی اظهار داشت: امروز مدعیان حقوق بشر خود بزرگترین ناقضان حقوق بشر در دنیا هستند و اگر قرار باشد کیفر خواست جنایات و ظلم‌های اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها نوشته شود، طومار بلندی است که تمام آن‌ مصادق جنایت علیه بشریت است.

وی گفت: بیت المقدس جایگاهی است که مورد احترام همه ادیان توحیدی و ابراهیمی است، آنچه امروز آمریکایی‎ها در انتقال سفارت انجام می‌دهند ظلمی بزرگ به امت اسلامی و قطعا محکوم به شکست است.

رئیسی افزود: موضوع فلسطین و قدس شریف موضوع اول جهان اسلام است و جمهوری اسلامی همواره تاکید کرده است که مدافع مردم مظلوم فلسطین خواهد بود.

وی اعلام کرد: جریان سرمایه داری غرب بدون جنگ نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد اما ما صلح عادلانه را برای همه جهان می‌پسندیم.