خبرگزاری کتاب ایران/ اسحاق جهانگیری در مراسم اختتامیه سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران گفت: شعار «نه به کتاب نخواندن» به این معنا است که باید کتاب را به متن جامعه و زندگی مردم برگردانیم.


اسحاق جهانگیری در آئین اختتامیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بعد از بازدید از نمایشگاه، در مراسم اختتامیه این رویداد بزرگ فرهنگی حضور پیدا کرد و به ایراد سخن پرداخت.
وی در این مراسم با اشاره به حضور قابل توجه اقشار مختلف جامعه در نمایشگاه کتاب تهران گفت: در بخش فرهنگ کشور تصمیمات و سیاست‌های مناسبی اتخاض شده که توانسته است باعث هماهنگی اصحاب فرهنگ و دولت و استمرار این هماهنگی‌ها بشود.
معاون اول رئیس جمهوری کتاب را یک کالای فرهنگی خواند و اظهار کرد: کتاب مظهر اندیشه است و رونق دادن به آن به معنای رونق بخشیدن به اندیشه و نقد است همچنین کتاب میدان رقابت اندیشه و نقد است.
جهانگیری به رویکردهای مثبت و گشایش‌های سیاسی از سوی دولت در زمینه کتاب انیز اشاره کرد و گفت: نشر، عرصه‌ای امری جمعی است و برای رونق بخشی به آن باید همه فعالان حضور داشته باشند؛ هم بخش خصوصی و هم شهروندان باید نسبت به جایگاه اهالی نشر و خانواده کتاب حساس باشند.
وی با بیان این مساله که تعطیلی هر واحد نشر ضربه بزرگی به بدنه فرهنگی کشور است، افزود: با ایجاد و توسعه فضاهای مجازی، کتاب حیات جدیدی یافته است و دولت و وزارت فرهگ و ارشاد اسلامی باید نقش پررنگی در این زمینه داشته باشد.
وی همچنین به شعار امسال نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: شعار «نه به کتاب نخواندن» به این معنا است که باید کتاب را به متن جامعه و زندگی مردم برگردانیم.
معاون اول رئیس جمهوری جهانگیری ترویج کتاب را سیاست دولت خواند، و افزود: نویسندگان جوان و پیشکسوتان نویسنده و همچنین مولفان در نقاط مختلف کشور باید مورد توجه قرار بگیرند. همچنی باید به اقتصاد نشر بیشتر توجه کنیم.
وی تاکید کرد: به عنوان کسی که در توسعه و اقتصاد مسئولیت دارد می گویم که هر کاری اگر اقتصادی نباشد امکان تداوم یافتن آن به دشواری روبرو خواهد بود.