آخرین خبر/ بدشانسی‌های وینفرد شفر تمامی ندارد و با توجه به پارگی رباط داریوش شجاعیان این مربی آلمانی بیش از 6 ماه نمی‌تواند یکی از تاثیرگذارترین بازیکن خود را در اختیار داشته باشد.

طبق اعلام رضا افتخاری خط خوردن شجاعیان از لیست استقلال تا پایان نیم‌فصل اول لیگ هجدهم قطعی شده و این بازیکن بعد از طی کردن دوران نقاهت طولانی‌مدت خود از نیم‌فصل دوم به لیست آبی‌ها اضافه خواهد شد. حالا شفر و کادر فنی استقلال در آستانه بازی حساس مقابل ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا به غیر از شجاعیان دغدغه‌های دیگر هم دارد. امید ابراهیمی بازیکنی است که در بازی رفت مقابل ذوب‌آهن مصدوم شد و غیبت او می‌تواند بزرگترین دغدغه شفر در بازی برگشت مقابل ذوبی‌ها باشد. امید ابراهیمی در نیمه اول دیدار استقلال مقابل ذوب‌آهن پس از برخورد با یکی از بازیکنان حریف آسیب دید. بعد از پایان بازی مشخص شد مصدومیت فرمانده خط میانی آبی‌ها جدی است و از ناحیه مچ پا با ترک‌خوردگی استخوان روبه‌رو شده است. بعد از آن خبرهایی مبنی بر عصا به دست شدن ابراهیمی منتشر شد تا نگرانی هواداران استقلال دوچندان شود اما اکبر عباسی‌ملکی، عضو هیئت مدیره استقلال در گفت‌وگویی اختصاصی با خراسان ورزشی ضمن تکذیب این خبر گفت: «اصلا امید از چهارشنبه در تمرینات استقلال حاضر نبوده و نمی‌دانم چطور خبر از حضور او با عصا در تمرینات داده‌اند. آقای افتخاری برای پیگیری وضعیت مصدومان از جمله ابراهیمی شخصا در کلینیک باشگاه حاضر شدند و با خبرهای خوبی از کلینیک برگشتند. البته در درجه اول سلامتی امید برای ما مهم است و اگر بازی کردن او باعث تشدید مصدومیت شود قطعا سرمربی ریسک نخواهد کرد. در آستانه جام جهانی در این موارد خاص باید با وسواس بیشتری تصمیم بگیریم.» با توجه به این اظهارات به نظر می‌رسد حضور ابراهیمی در بازی برگشت مقابل ذوب‌آهن حتمی نیست و شاید استقلال بدون فرمانده خود به مصاف رقیب اصفهانی‌اش برود. مسلما شفر بهتر از هر کس دیگری می‌داند که غیبت فرمانده تیمش مقابل ذوب‌آهن می‌تواند به حذف از لیگ قهرمانان آسیا منجر شود. ابراهیمی به طور میانگین در هر بازی 92 لمس توپ داشته و آمار خیره‌کننده او در لمس توپ باعث شده تا این بازیکن به تاثیرگذارترین بازیکن آبی‌ها در خط میانی تبدیل شود. شماره 6 استقلال تفاوت چشمگیر دیگری هم با دیگر هافبک‌های استقلال و سایر هافبک‌های لیگ برتری دارد. امید موفق شده موازنه مناسبی بین حضور در خط حمله و وظایف تدافعی‌اش ایجاد کند. لمس توپ بالای او در هر بازی نشان می‌دهد نبض بازی استقلال در دست او قرار دارد و پاس‌های امید است که تعیین‌کننده حملات و جناح‌شان خواهد بود. امید همانی است که مربیان آلمانی می‌پسندند؛ حرفه‌ای و هدفمند، جنگجوی خستگی‌ناپذیر و فرمانده‌ای منظم و دقیق، به همین دلیل هم غیبت احتمالی او در ترکیب استقلال در بازی سه‌شنبه شب کاملا به چشم خواهد آمد.
اما تیام علامت سوال بزرگ دیگری در ترکیب استقلال برای بازی مقابل ذوب‌آهن است. استقلالی‌ها در بازی رفت چوب نبودن این بازیکن را خوردند و باوجود حملات پرتعداد نتوانستند با گل زده در خانه حریف شانس خود را برای صعود به مرحله بعد افزایش دهند. حالا در بازی برگشت بازگشت تیام می‌تواند استقلال را بیش از پیش به جبران نتیجه بازی رفت امیدوار کند. گفته می‌شود تیام برای حضور در بازی رفت هم از کادر پزشکی باشگاه چراغ سبز گرفته بود اما شفر ترجیح داد که ریسک نکند و این بازیکن را برای بازی برگشت نگه دارد. سرمربی باتجربه استقلال به خوبی می‌داند که تیام با آمادگی کامل می‌تواند در بازی برگشت یک بار دیگر در نقش تک‌تیرانداز آبی‌ها دقیق و بی‌نقص عمل کند و با گل یا حتی گل‌های خود استقلال را به مرحله بعدی برساند.