اعتماد/ متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست



فرهاد اصلانپور| با وجود اینکه باشگاه پرسپولیس طی خبر رسمی چند ماه قبل اعلام کرد قرارداد برانکو ایوانکوویچ با این باشگاه به مدت دو فصل دیگر تمدید شده اما حالا مشخص شده است سرمربی پرسپولیس در آن مقطع هیچ قراردادی با پرسپولیسی‌ها امضا نکرده، بلکه فقط میان دو طرف توافقنامه‌ای امضا شده و مدیران پرسپولیس هم با استفاده از همین حربه عکس‌هایی گرفته و به دروغ وانمود کرده‌اند که برانکو با آنها قراردادش را تمدید کرده است.

این خبر شاید در ابتدا برای هواداران پرسپولیس شوک‌آور باشد. برانکویی که خودش بارها و بارها در مصاحبه‌های مختلف و در پاسخ به سوالاتی درباره حضور احتمالی‌اش در تیم ملی فوتبال ایران یا پیشنهادات دیگرش همیشه می‌گفت با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارد و قراردادش را تمدید کرده حالا می‌گوید در عکسی که در حال امضای کاغذی در کنار گرشاسبی است، فقط پای یک توافقنامه را امضا کرده که بر اساس آن همکاری‌های دو طرف گسترش یابد نه اینکه قرارداد رسمی منعقد کرده باشد.

اگر به آرشیو اخبار نگاهی بیندازید کامل داستان برای‌تان روشن می‌شود. چند ماه قبل خبری روی خروجی باشگاه پرسپولیس قرار گرفت مبنی بر اینکه برانکو دو فصل دیگر قراردادش را با قرمزهای پایتخت تمدید کرده است. درست قبل از اینکه این خبر رسانه‌ای شود حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون حضور برانکو روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران پس از جام جهانی مطرح می‌شد در حالی که روزها می‌گذشت و اختلافات میان کی‌روش و فدراسیون فوتبال بیشتر می‌شد سایه حضور برانکو روی نیمکت تیم ملی هم بیش از پیش نمایان‌تر می‌شد اما با اعلام خبر رسمی سایت باشگاه و البته مصاحبه‌های طرفین، طوری عنوان شد که برانکو به هیچ عنوان قصد ندارد هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بپذیرد و می‌خواهد کارش را با قرمزهای پایتخت ادامه دهد اما به نظر می‌رسد واقعا داستان چیز دیگری باشد.

در همان مقطع که خبر تمدید قرارداد برانکو رسانه‌ای شد، شایعه‌ای در بین اهالی فوتبال پیچید مبنی بر اینکه در قرارداد سرمربی پرسپولیس‌بندی وجود دارد که او هر زمانی بخواهد می‌تواند برای قبول سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران از پرسپولیس جدا شود. به نظر می‌رسد با بیشتر شدن اختلافات فدراسیون فوتبال و کی‌روش هم خیلی‌ها این شایعه را بیش از پیش باور کردند چرا که اهالی فوتبال به خوبی می‌دانند در حال حاضر نزدیک‌ترین گزینه برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران برانکو است. برانکویی که نتایج بسیار درخشانی با قرمزهای پایتخت گرفت چندان هم بدش نمی‌آید پس از جدایی مرد پرتغالی دوباره سکان هدایت تیم نخست آسیا را در اختیار بگیرد.

اما حالا که مشخص شده برانکو اصلا قراردادی امضا نکرده به نظر می‌رسد آن شایعه و فرضیه بیش از پیش رنگ واقعیت به خود گرفته است. این روزها فدراسیون فوتبال در تکاپوی جام جهانی است و به جای اینکه به فکر پس از جام جهانی و جام ملت‌های آسیا باشد، در اقدامی نسنجیده پیشنهاد تمدید ٦ ماهه را به مرد پرتغالی داد تا او مفهوم این پیام را بگیرد و خودش را برای جدایی از تیم ملی پس از جام جهانی آماده کند. اما بعد از جام جهانی که فاصله کمی تا جام ملت‌های آسیا داریم چه کسی بهتر از برانکو است که روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند.

کاشانی: هیچ مشکلی با برانکو نداریم
جعفر کاشانی هم با تایید امضا نکردن قرارداد میان باشگاه پرسپولیس و برانکو عنوان کرده قرارداد سرمربی پرسپولیس پس از بازی الجزیره رسما تمدید خواهد شد و دو طرف به توافقات کاملی رسیده‌اند. او حتی در این گفت‌وگو فرضیه حضور برانکو روی نیمکت تیم ملی را رد کرد و گفت: «سرمربی کروات فعلا قصد ندارد درباره تیم ملی فکر کند و تمرکزش روی پرسپولیس است و می‌خواهد با این تیم کار کند. » کاشانی همچنین به مذاکره نهایی با برانکو اشاره کرد و گفت: «هیچ مشکلی با برانکو ایوانکوویچ نداشته و نداریم. توافقات قطعی و نهایی با او انجام شده و توافقنامه این مذاکرات نیز به امضا طرفین رسیده است. برانکو و باشگاه پرسپولیس هیچ کدام برای تمدید قرارداد مشکلی ندارند. طبق توافقات انجام شده پس از بازی الجزیره امارات در ٢٤ اردیبهشت ماه قرارداد برانکو به عنوان سرمربی پرسپولیس قطعا تمدید و امضا خواهد شد. به‌ هر حال برخی از دوستان به دنبال حاشیه هستند و حاشیه ساختن از موضوعات قطعی و یقینی برای‌شان جذابیت دارد. ما و برانکو مشکلی با هم نداشتیم و ان‌شاء‌الله مشکلی هم نخواهیم داشت.»

این اظهارات عضو هیات‌مدیره باشگاه به عنوان یک مرجع رسمی نشان می‌دهد همیشه نباید به اخباری که از سوی باشگاه پرسپولیس حتی اگر بطور رسمی منتشر شده باشد اعتماد کرد. حالا باید منتظر بود و دید آیا به راستی برانکو قراردادش را پس از بازی با الجزیره و پیش از آغاز جام جهانی و روشن شدن تکلیف ماندن یا رفتن کی‌روش با پرسپولیس امضا می‌کند یا منتظر می‌ماند ببیند وضعیت تمدید قرارداد کی‌روش چه خواهد شد؟ البته شاید هم مرد کروات روی به بندهای خاص در قراردادش بیاورد و قراردادش طوری تنظیم شود که هر زمان بخواهد از پرسپولیس جدا شود.

به نظر می‌رسد با بیشتر شدن اختلافات فدراسیون فوتبال و کی‌روش خیلی‌ها گمان کرده‌اند در حال حاضر نزدیک‌ترین گزینه برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران برانکو است. برانکویی که ظاهرا بدش نمی‌آید پس از جدایی مرد پرتغالی دوباره سکان هدایت تیم نخست آسیا را در اختیار بگیرد.