برنا/ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن تاکید بر اینکه برخورد افکار عمومی با این نوع حرکات (رعب و وحشت در پردیس کوروش) مهمترین ضربه می‌تواند باشد، گفت: ایجاد رعب و وحشت و استرس در بین عموم جرم تلقی می شود.



علیرضا رحیمی نماینده مردم تهران در خصوص اتفاقات اخیری که در پاساژ کوروش رخ داده به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: امیدواریم این حادثه سیگنالی برای داعش نباشد.

او گفت: عرف و ارزش های جامعه در حوزه‌های سیاسی-اعتقادی مهمتر از الزاماتی است که در قالب یک بخشنامه ارائه شود، به ویژه برای کسانی که به عنوان مرجع محسوب می‌شوند.

رحیمی عنوان کرد: از گروه های رسانه، هنرمندان، اساتید و هنر پیشه ها و کسانی که در جامعه مرجعیت اجتماعی دارند، انتظار بیشتری می رود که باید به دیدگاه‌های مردم در عمل احترام بگذارند، به ویژه برای نسل جوان هم از لحاظ انضباط اجتماعی و اخلاقی الگو باشند.

او با تاکید بر اینکه برخورد افکار عمومی با این نوع حرکات مهمترین ضربه می تواند باشد، افزود: ایجاد رعب، وحشت و استرس در بین عموم جرم تلقی می شود و دادستان عمومی وظایفی دارد که در خصوص جرایم مشهود وارد عمل شود‌.

وی در پایان گفت: دادستان تهران و دادستان کل کشور چنانچه ببینند، جرمی مشهود و ذیل عناوین مجرمانه محسوب می شود، تکلیف دارند که وارد عمل شوند.