ورزش 3/ همراه با مسابقات حساسی که در سراسر دنیا در حال برگزاری است، جام باشگاه های آسیا نیز به حساس ترین بخش خود در فصل جاری رسیده است.


رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با صعود 16 تیم به مرحله حذفی خاتمه یافت؛ 16 تیمی که از 8 کشور قاره پهناور آسیا حالا باید رو در روی یکدیگر قرار بگیرند تا پس از دو بازی رفت و برگشت تکلیف 8 تیم مرحله یک چهارم نهایی که با شروع رقابت های فصل آینده به مصاف هم خواهند رفت مشخص شود.
رقابت های مرحله یک هشتم در شرایطی برگزار می شود که ایران، چین و کره جنوبی با سه سهمیه، بهترین عملکرد را داشته اند و عملکرد تیم های عربستانی و ژاپنی دور از انتظار بوده است. البته کسب این سهمیه توسط ایران، کره جنوبی و چین باعث شده تا دو تیم از این کشورها با یکدیگر مصاف داشته باشند و مرحله یک چهارم در بهترین حالت با حضور 2 تیم از این سه کشور ادامه خواهد یافت.
در زیر می توانید سهمیه و تیم های هر کشور را مرور کنید:
ایران: پرسپولیس، استقلال و ذوب آهن اصفهان
کره جنوبی: چونبوک موتورز، اولسان هیوندا و سوان سامسونگ
چین: تیانجین، شانگهای SIPG و گوانگژو اورگراند 
امارات: الجزیره و العین
عربستان: الاهلی
قطر: الدحیل و السد
تایلند: بوریرام
ژاپن: کاشیما آنتلرز
رقابت های مرحله یک هشتم امروز با برگزاری 2 مسابقه آغاز می شود و طی 3 روز آینده با همین تعداد مسابقات در کشورهای مختلف قاره ادامه می یابد.
روز اول؛ در انتظار نمایش شاگردان برانکو 
در روز اول این مسابقات تیم فوتبال پرسپولیس که صدرنشین گروه خود شده، به مصاف الجزیره امارات می رود و در سوی دیگر تیم السد قطر از تیم الاهلی عربستان میزبانی می کند که بالاتر از حریف پرسپولیس رتبه اول را در گروهی که تراکتورسازی نیز در آن حضور داشت، به خود اختصاص داد.
روز دوم؛ اولین مصاف وطنی ها در فصل جدید آسیا 
روز دوم بازی ها با مصاف ذوب آهن و استقلال در فولادشهر آغاز می شود؛ دیداری که اولین مصاف دو تیم هموطن در این فصل مسابقات لیگ قهرمان لقب خواهد گرفت و در دیگر مسابقه روز دوم، تیم العین پذیرای الدحیل قطر خواهد بود که خود را برای قهرمانی آماده کرده اند.
روز سوم؛ شروع بازی های شرق آسیا
کشورهای شرق آسیا دیدارهای خود در مرحله یک هشتم را پس از اتمام بازی های غرب آسیا شروع می کنند و تیم بوریرام یونایتد تایلند در خانه دیدار سختی را برابر بهترین خط هجومی لیگ قهرمانان آسیا یعنی چونبوک موتورز کره جنوبی تجربه خواهد کرد. در دیگر دیدار روز سوم تیم تاینجین چین به مصاف گوآنگژو اورگرانده می رود تا چین هم مانند ایران به اجبار با یکی از نماینده های خود در لیگ قهرمانان خداحافظی کند.
روز چهارم؛ وارد شدن تنها نماینده ژاپن به مسابقات
اولین دیدار روز چهارم دور رفت رقابت های مرحله یک هشتم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا با دو مسابقه ادامه می یابد. مسابقاتی که در یکی از آنها تیم کاشیما آنتلرز ژاپن در خانه پذیرای شانگهای SIPG چین است و در دومین دیدار دو نماینده کره جنوبی یعنی اولسان هیوندای و سوآن سامسونگ با هم دیدار خواهند کرد.