خراسان/ مردم لبنان امروز با حضور در پای صندوق های رای، 128 نماینده خود را از میان 900 نامزد، انتخاب خواهند کرد. 



انتخابات پارلمانی امروز، نخستین انتخابات در 9 سال گذشته در لبنان است که بین کشورهای جهان به عروس خاورمیانه معروف شده است. 

از ۶۴ کرسی مسلمانان در مجلس، ۲۷ کرسی به سنی‌ها و ۲۷ کرسی به شیعیان، هشت کرسی به دروزی‌ها و دو کرسی به علوی‌ها اختصاص دارد. ۶۴ سهمیه مسیحی‌ها نیز بدین ترتیب تقسیم شده است: ۳۴ کرسی برای مارونی‌ها، ۱۴ کرسی برای مسیحیان ارتدوکس، هشت کرسی برای مسیحیان کاتولیک، شش کرسی برای ارمنی‌ها، یک کرسی برای انجیلی‌ها و کرسی آخر نیز برای دیگر اقلیت‌های مسیحی. اگرچه پیش‌بینی می‌شود، ائتلاف ۱۴ مارس به رهبری سعد حریری، برخی از کرسی‌هایش را به جنبش امل و ائتلاف ۸ مارس به رهبری حزب ا... واگذار کند، اما صحنه سیاسی تغییر شگرفی نخواهد کرد و حریری به احتمال بسیار زیاد نخست‌وزیر خواهد بود.
آن چه در این دوره مهم است، آن است که جانشین «میشل عون» رئیس جمهور کنونی توسط نمایندگان پارلمان آینده لبنان مشخص می‌شود و این موضوع می‌تواند رمز دخالت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و پمپاژ پول و سرمایه در این دوره از انتخابات پارلمانی باشد تا در انتخابات ریاست جمهوری آینده در پارلمان قدرت تأثیر‌گذاری بر این پرونده را داشته باشند و رئیس جمهور از میان نیروهای وابسته به ۱۴ مارس انتخاب شود.