وین فون/ باید اعتراف کنیم که ایکس باکس در بازی‌های انحصاری چیزی برای گفتن در برابر PS4 ندارد اما کنسول مایکروسافت 5 مورد دیگر و مهم دارد که در آن بهتر از PS4 است. در ادامه با ما همراه باشید تا این 5 ویژگی را به شما معرفی کنیم.


از زمان عرضه‌ی کنسول ایکس باکس وان، مایکروسافت تلاش کرده تا با موفقیت منحصر به فرد اول شخص PS4 روبرو شود. در حالی که برای کنسول سونی سالانه چندین انحصاری بی نظیر منتشر می‌شود که تحسین منتقدان را در پی دارد، اما ایکس باکس وان از دوره‌های طولانی بین انتشارها رنج می‌برد. علاوه بر این، بدیهی است که انحصاری‌های مایکروسافت بیشتر اوقات نمره‌های متوسطی از منتقدان دریافت می‌کنند (مانند فورزا موتور اسپورت ۷ و گیرز آو وار ۴).

فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس باکس، وعده داده است که بازی‌های انحصاری با کیفیت بالا را تولید کند. با این حال، این به زمان زیادی نیاز دارد. با وجود این، دلایل متعددی برای انتخاب ایکس باکس در مقابل PS4 وجود دارد اگر شما به دنبال خرید یک کنسول جدید هستید.

backwards compatibility گسترده
گیمرهایی که کنسول‌‌های قبلی ایکس باکس را داشته‌اند، خوشحال می‌شوند که بدانند 497 بازی ایکس باکس 360 و بازی‌های اورجینال ایکس باکس از طریق سرویس Backwards Compatibility در دسترس هستند، هم‌چنین عناوینی دیگری نیز در راه هستند. اگر فردی هستید که می‌خواهید بازی‌های کلاسیک و بازی‌های بزرگ و جدید را بازی کنید، ایکس باکس وان برای شما ساخته شده است.


این مانند سرویس PlayStation Now است که به شما اجازه می‌دهد به ازای ماهیانه 20 دلار (یا 45 دلار سه ماهه) بازی‌های PS3 را روی PS4 بازی کنید. شما نه تنها می‌توانید به طور رایگان در ایکس باکس از عناوین نسل‌های پیش لذت ببرید بلکه می‌توانید آن‌ها را مثل بازی های دیگر در کنسول خود نصب و بازی کنید، برای کاربران پلی استیشن آن‌ها باید عناوین نسل قبل را به استریم بیاورند که این باعث افت سرعت اینترنت و لگ در بازی می‌شود.

خانه منحصر به فرد EA Access
یکی از ناشران برجسته در صنعت بازی الکترونیک آرتز است که به خاطر رایج‌ترین بازی‌های محبوب رایانه‌ای مانند تایتان فال، بتلفیلد، The Sims و هم‌چنین بازی‌های ورزشی مانند فیفا و NHL شناخته می‌شود.


در مقایسه با طرفداران PS4، کاربران ایکس باکس از دسترسی منحصر به فرد به EA Access بهره می‌برند و سرویسی است که به شما امکان می‌دهد تا هر تعداد بازی EA را که دوست دارید برای 4.99 دلار در ماه داشته باشید و هم‌چنین 10 درصد تخفیف در هر خرید را دریافت کنید. ناگفته نماند که با استفاده از این سرویس توانایی امتحان کردن عناوین جدید قبل از انتشار آن‌ها را به صورت رایگان خواهید داشت.

ذخیره سازی ابری امن
بازیکنان ایکس باکس به عنوان بخشی از سیستم یکپارچه کنسول یک فضای ذخیره سازی ابری نامحدود برای ذخیره‌های بازی دریافت می‌کنند که به کاربر فضای لازم بیشتری بر اساس کتابخانه بازی خود، صرف نظر از اینکه عضو Xbox Live Gold است یا نه، تخصیص می‌دهد.


PS4 فضای ذخیره سازی ابری در اختیار کاربران عادی قرار نمی‌دهد مگر اینکه شما اشتراک PlayStation Plus را داشته باشید. در مقابل فضای ذخیره سازی بی نهایت ایکس باکس در PS4 شما فقط 10 گیگابایت حافظه ذخیره سازی ابری دریافت می‌کنید.

سرویس آنلاین قابل اعتماد
ایکس باکس لایو و شبکه پلی استیشن عمدتا از نظر قیمت گذاری و ویژگی‌ها با هم رقابت می‌کنند؛ اشتراک هر دو هزینه 9.99 دلار در ماه یا 59.99 دلار در سال دارند و هر ماه بعضی از بازی‌های رایگان یا شامل تخفیف می‌شوند. با این حال، ایکس باکس در یک مورد پیشرو است: قابلیت اطمینان.


در یک مطالعه اخیر توسط ISH Markit، مشخص شد که پایداری ایکس باکس لایو بیش از شبکه پلی استیشن است. علاوه بر این، لایو ایکس باکس دارای ورود به سیستم سریع‌تر و دوره‌های طولانی‌تر بازی است. این گزارش از اعتقاد عمومی که ایکس باکس لایو قابل اعتمادتر است حمایت می‌کند.

تجربه غنی مالتی مدیا
هنگامی که بحث چند رسانه‌ای پیش می آید، ایکس باکس مزیت بزرگی دارد. چیزی که به طور کامل برای کنسول مایکروسافت منحصر به فرد است، توانایی انتقال سیگنال تلویزیونی از طریق آن است، به این معنی که شما می‌توانید بین تماشای یک نمایش و بازی در عرض ثانیه سویچ کنید. علاوه بر این، خانواده ایکس باکس وان از 4K Blu-ray را پشتیبانی می‌کنند چیزی که در خانواده PS4 امکان‌پذیر نیست.


پشتیبانی از دالبی اتموس نیز منحصرا برای ایکس باکس وان است که به بازیکنان اجازه می‌دهد که دستگاه‌هایی را که از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند، رسانه‌های خود را با صدای فضایی تجربه کنند. در نهایت، ایکس باکس وان نیز با برنامه Kodi، که یک برنامه عالی و امکانات بی نظیری را در پخش چند رسانه‌ای برای شما فراهم می‌کند.