خبر ورزشی/ جشن قهرمانی استقلال در رقابت‌های جام‌حذفی با حواشی بسیار زیادی توأم بود، جایی که بی‌انضباطی و ناهماهنگی در برگزاری مراسم به حدی چشمگیر بود که یک بار دیگر ثابت کرد فوتبال به اصطلاح حرفه‌ای در ایران هنوز فاصله بسیار زیادی با استانداردهای روز دنیا دارد.


علاوه بر این حواشی اما هنگام اعطای مدال قهرمانی و بالا بردن جام اتفاقات جالبی نیز رخ داد از جمله رویارویی ستاره‌های سرشناس این تیم با وزیر ورزش و جوانان که در این دیدار کوتاه صحبت‌های جالبی میان طرفین رقم خورد که می‌تواند ثابت کند دکتر سلطانی‌فر وزیر ورزش تا چه اندازه اخبار و اتفاقات فوتبال در ایران را پیگیری می‌کند چون شناخت او از مربیان و بازیکنان جالب توجه بود.
جالب‌ترین برخورد میان وزیر و استقلالی‌ها زمانی بود که دکتر سلطانی‌فر با وینفرد شفر روبه‌رو شد. مرد آلمانی که صبح روز فینال قراردادی پرحاشیه با باشگاه به امضا رساند تا برای دو سال دیگر سکاندار آبی‌ها باقی بماند، در برخورد با وزیر ورزش حرف‌های جالبی شنید و حسابی از شناختی که نفر اول ورزش ایران از او و شاگردانش دارد جا خورد. وزیر ورزش با بیان اطلاعاتی کوتاه از عملکرد سرمربی استقلال از شفر بابت خدماتی که در مدت حضورش روی نیمکت ارائه داد تشکر و از بابت تمدید قرارداد و ماندن او در سمت سرمربیگری استقلال اظهار شادمانی کرد و ابراز امیدواری کرد قهرمانی‌های پیرمرد آلمانی با این تیم محبوب در آسیا نیز ادامه یابد. این صحبت‌ها خنده را بر لبان شفر آورد تا او نیز از این توجه و علاقه وزیر به فوتبال تمجید کند.
اما گفتمان وزیر با سرمربی آلمانی و شناخت کامل او از عملکرد شفر تنها نکته جالب در اتفاقات و برخوردهای جشن قهرمانی نبود چون بودند برخی ستاره‌های استقلال که از صحبت‌های وزیر پیرامون خودشان حسابی سورپرایز شدند از جمله دو، سه بازیکن جوان که فصل فوق‌‌العاده‌ای را سپری و به اردوی تیم ملی رسیدند تا شانس حضور در جام جهانی‌ 2018 روسیه را نیز داشته باشند. وزیر ورزش در برخورد با بازیکنانی همچون سیدحسین حسینی، روزبه چشمی، امید نورافکن و همین‌طور مجید حسینی آنها را استعدادهای فوتبال ایران و سرمایه‌های تیم ملی در یک دهه آتی نامید و با بیان اینکه باید قدر توانایی و فرصتی که نصیب‌شان شده را بدانند خطاب به آنها گفت: «اگر قدر خودتان را بدانید تا 10 سال دیگر می‌توانید صاحب پیراهن مقدس تیم ملی باشید؛ پس از حواشی دوری کنید و روی فوتبال تمرکز داشته باشید».
اما دیگر حاشیه جالب در برخورد وزیر ورزش با استقلالی‌ها هنگام اعطای مدال‌های قهرمانی لحظه رویارویی دکتر سلطانی‌فر با کاپیتان آبی‌ها بود. مهدی رحمتی که فصل خاصی را پشت ‌سر گذاشت به عنوان آخرین بازیکن روی سکو حاضر شد به همین خاطر برخورد او با وزیر ورزش طولانی‌تر از سایرین بود تا همین فرصت، زمینه گفت‌وگوی مختصری را فراهم کند. وزیر ورزش در این لحظه با پیش کشیدن مشکلات رقم‌خورده برای رحمتی از سعه صدر این بازیکن در کنار آمدن با نیمکت‌نشینی و تصمیمات مدیریتی و کادر فی باشگاه ابراز رضایت کرد و بالا بردن جام را پاداش همین صبوری دانست که مهدی رحمتی نیز با خنده از این صحبت‌های وزیر تشکر کرد.
مکث
صحبت‌های گرم و خودمانی وزیر ورزش با بازیکنان و مربیان استقلال در همان دقایق کوتاه دیدار برای اهدای مدال نشان داد دکتر سلطانی‌فر علاقه خاصی به رشته فوتبال و پیگیری اخبار حاشیه‌ای باشگاه‌ها و مربیان دارد که همین امر می‌تواند نقطه اتکایی برای آینده فوتبال در ایران باشد، نکته‌ای که استقلالی‌ها نیز به صورت کامل با آن مواجه شدند تا حسابی سورپرایز شوند.