سخت افزار/ سیستم عامل Android Go این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است و شرکت های سازنده گوشی های هوشمند یکی پس از دیگری در حال استفاده از این سیستم عامل سبک برای گوشی های خود هستند و در طرف مقابل استقبال کاربران هم از اندروید گو جالب توجه بوده است.

5ایسوس جدیدترین کمپانی ای به حساب می آید که تصمیم گرفته گوشی ای با سیستم هامل اندروید Go معرفی کند. نام گوشی جدید این کمپانی ZenFone Live L1 می باشد.

همانطور که پیش تر اشاره شد ZenFone Live L1 اولین گوشی هوشمند ایسوس با اندروید گو است. این گوشی روز گذشته به طور رسمی در اندونزی معرفی شد و از اواسط ماه می در بازار برای فروش در دسترس خواهد بود، قیمت آن نیز کمی دیرتر و پیش از به بازار آمدن اعلام خواهد شد. طبق اعلام ایسوس این گوشی با اندروید گو در بازار اروپا نیز عرضه خواهد شد، اما جزئیات بیشتری در این خصوص اعلام نشده است. اما در ادامه با هم نگاهی میندازیم به مشخصات ZenFone Live L1 ایسوس.

این گوشی دارای یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن 1440x720p پیسکل (HD+) و نسبت ابعاد 18:9 می باشد. دوربین اصلی این گوشی که در بدنه پشتی آن واقع شده است دارای سنسور 13 مگاپیکسلی می باشد در حالیکه دوربین سلفی این گوشی که در پنل جلویی قرار دارد، 5 مگاپیکسلی می باشد. دوربین سلفی این گوشی دارای قابلیت باز شدن قفل صفحه با تشخیص چهره نیز می باشد.
ZenFone Live L1 دارای چیپ ست اسنپدراگون 425 کوالکام با پردازنده چهار هسته ای و فرکانس پردازشی 1.4 گیگاهرتز است. میزان حافظ رم این گوشی 1 یا 2 گیگابایت و فضای ذخیره سازی آن 16 گیگابایت است. مدل 1 گیگابایت رم دارای سیستم عامل اندروید گو است، در حالیکه نسخه 2 گیگابایتی آن با اندروید 8.1 اوریو در درون جعبه عرضه خواهد شد. ظرفیت باتری این گوشی 3000 میلی آمپر ساعت است و از شبکه LTE با دو سیم کارت پشتیبانی می کند. البته علاوه بر دو سیم کارت شما می توانید از شیار سوم برای کارت حافظه استفاده کنید و فضای این گوشی را تا 2 ترابایت افزایش دهید.