فارس/ فیس بوک حجم زیادی از عکس های کاربران را به علت تملک اینستاگرام در اختیار دارد و می تواند از این عکس ها برای ارتقا و آموزش هوش مصنوعی خود استفاده کند.



به گزارش ارتیفیشیال انتلیجنس، فیس بوک در سال 2012 با پرداخت یک میلیارد دلار اینستاگرام را خریداری کرد و این تصمیم درآن زمان با برخی انتقادها مواجه شد. زیرا اینستاگرام تنها 30 میلیون کاربر داشت.

در حال حاضر اینستاگرام دارای 800 میلیون کاربر ماهانه فعال است و فیس بوک قصد دارد از میلیاردها عکس ارسالی این کاربران برای ارتقای الگوریتم های هوش مصنوعی خود بهره بگیرد تا آنها قادر به تشخیص و شناسایی سریع چهره اشخاص و موقعیت های مکانی مختلف و غیره باشند.

فیس بوک برای این کار از شرایطی بهتری در مقایسه با گوگل برخوردار است. زیرا گوگل تنها از 300 میلیون عکس مناسب برای ارتقای الگوریتم های هوش مصنوعی خود برخوردار است.

تا پیش از این فناوری تشخیص چهره آی بی ام از بالاترین دقت برای شناسایی چهره افراد برخوردار بوده است. ابزار هوش مصنوعی آی بی ام با دقت 33.8 درصد قادر به شناسایی و تحلیل 7.5 میلیون چهره در عرض هفت ساعت بوده است و فیس بوک امیدوار است بتواند این رکورد را پشت سر بگذارد.