پلازا مگ/ سال گذشته میلادی واتس اپ (WhatsApp) امکان تماس صوتی به صورت گروهی را در اختیار کاربران این برنامه قرار داد.

بر اساس ویژگی تماس صوتی گروهی،‌ چندین کاربر به صورت همزمان می توانستند با یکدیگر تماس صوتی برقرار کنند. تماس صوتی گروهی ویژگی خوبی بود و مورد استقبال قرار گرفت ولی هنوز کاستی‌هایی داشت. اشکال آن این بود که کاربران نمی‌توانستند حین صحبت کردن چهره یکدیگر را ببینند. لذا در همان زمان واتس اپ وعده داد که قصد دارد تماس تصویری گروهی را نیز به این برنامه اضافه کند تا کاربران بتوانند در کنار تماس صوتی گروهی،‌ در صورت تمایل تماس صوتی تصویری را هم در اختیار داشته باشند.

اکنون،‌ واتس اپ در تلاشی جدید، امکان تماس تصویری گروهی را برای کاربران خود فراهم کرده است که ظرف ماه‌های آتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. با اضافه شدن این ویژگی،‌ کاربران این برنامه می توانند هم تماس صوتی و هم تماس تصویری گروهی با یکدیگر داشته باشند. اگر تمایل داشته باشید با بیش از یک نفر تماس تصویری برقرار کنید،‌ این برنامه چنین امکانی را در اختیار شما قرار خواهد داد. همان طور که گفته شد، این ویژگی به زودی در اختیار کاربران این برنامه قرار خواهد گرفت.
این خبر در جریان کنفرانس فیسبوک مطرح و اعلام شد که کاربران ظرف ماه‌های آتی می توانند همزمان از تماس صوتی و گروهی در واتس اپ استفاده کنند. در این کنفرانس علاوه بر اینکه مشخص شد واتس اپ از تماس صوتی و تماس تصویری گروهی به زودی پشتیبانی خواهد کرد،‌ اعلام شد که برچسب های مختلف یا همان استیکرهای محبوب و جذاب نیز به این برنامه اضافه شده است.

البته ممکن است برخی کاربران در جریان اضافه شدن استیکرها به واتس اپ بوده اند و حتی ممکن است از آن استفاده کرده باشند. در اوایل ماه جاری میلادی یکی از فروشگاه های استیکر،‌ برچسب های زیادی را در اختیار کاربران واتس اپ قرار داد و لذا کاربران علاقمند به استفاده از برچسب های خوب می توانند به راحتی از آن فروشگاه استیکرهای محبوب و مورد نظرشان را دانلود کنند. البته گفتنی است برخی از این برچسب ها به صورت رایگان قابل دانلود هستند ولی برخی از مجموعه برچسب ها غیر رایگان بوده و باید برای تهیه آنها پول پرداخت شود.

همان طور که گفته شد کاربران علاقمند به دریافت تماس تصویری گروهی،‌ ظرف چند ماه آینده می توانند از این ویژگی خوب استفاده کنند. باید منتظر خبرهای جدیدی از واتس اپ در این زمینه باشیم.